هشدار ایران به رئیس جمهور آذربایجان: حُسن همسایگی و همجواری را رعایت کنید

سه شنبه 6 مهر 1400 - 18:40:9
هشدار ایران به رئیس جمهور آذربایجان: حُسن همسایگی و همجواری را رعایت کنید

تهران- الکوثر: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به سخنان اخیر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد.:

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مطالب بیان شده از سوی رئیس جمهور آذربایجان گفت: در حالیکه روابط خوب و محترمانه‌‌ای میان دو کشور وجود دارد و مسیرهای معمول ارتباطات میان دوطرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه مایه تعجب است.

وی افزود: در این زمینه و موضوعات دیگر مرتبط با آن، در دیدار دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، رایزنی های جدی و دقیقی صورت گرفت و توافق شد در یک بستر مناسب این گفت‌وگو ها ادامه پیدا کند.

خطیب زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و مرزهای شناخته شده بین المللی تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه رعایت حسن همسایگی و همجواری از مهمترین موضوعاتی است که انتظار می رود از سوی همه همسایگان مورد توجه قرار گیرد، به برگزاری رزمایش ایران در مرزهای شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: مانور انجام شده ازسوی کشورمان در مناطق مرزی شمال‌غرب یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه  درادامه تاکید کرد:  البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هرچند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد و دراین رابطه هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


سه شنبه 6 مهر 1400 - 13:51:58