رئیسی : نظام جمهوری اسلامی قدسی است

سه شنبه 30 شهریور 1400 - 12:23:49
رئیسی : نظام جمهوری اسلامی قدسی است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام ما قدسی است زیرا مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) افزود:  این حرکت تکریم و تجلیل از پیشکسوتان می‌تواند مصون سازی نسل جوان باشد و راه صیانت نسل امروز و نسل‌های آینده این است که عاشورا معرفی و معلوم شود عاشورا امتداد دارد و امتداد عاشورا امروز جلوه شهدایی است که برای خدا و برای یک امر مقدس در میدان ظاهر شدند.

رئیسی گفت: بسیاری در دنیا نبرد و جنگ می‌کنند، در طول تاریخ بسیار جنگ شده و خونریزی، اما کدام یک از آن‌ها دفاع مقدس است؟ بسیاری از نظامات در دنیا امروز برقرار است، اما کدام یک از این نظامات نظام مقدس است؟ و سوال این است چه چیزی باعث تقدس نظام ما، دفاع و بسیج ماست و رمز قدسیت چیست؟ و چرا دفاع ما مقدس است؟

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: رمز قدسیت نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دین، آموزه‌های دین، کتاب و سنت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در نظام ما هیچ قانون، مقررات و هیچ باید و نبایدی نمی‌تواند تصویب و اجرا گردد مگر اینکه مطابق موازین شرعی باشد اظهار داشت: برای مجلس، شورای نگهبان را به عنوان تضمین و برای دستگاه قضا، دیوان عالی و یکسری از سلسله مراتب را تعیین کردند تا هیچ حکم و قانونی برخلاف شرع در مجموعه نظام تصویب و اجرا نگردد.

رئیسی افزود: هر حکم و قانونی و هر مقرره‌ای که بر خلاف موازین شرعی باشد از درجه اعتبار ساقط است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 شهریور 1400 - 12:23:33