اسلامی: آمریکا در سیاستهای یکجانبه خود بازنگری کند

دو شنبه 29 شهریور 1400 - 18:21:53
اسلامی:  آمریکا در سیاستهای یکجانبه خود بازنگری کند

تهران- الکوثر: رئیس سازمان انرژی اتمی در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آمریکا در سیاستهای یکجانبه خود بازنگری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما از مقامات آژانس انرژی اتمی خواستیم به قانون پایبند باشند و به همین مفهومِ نشانِ سازمانِ خود توجه کنند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما اظهارداشت: پرهیز از سیاسی کاری و توقف رفتار تبعیض آمیز و همچنین براساس قانون و اساسنامه آژانس انرژی اتمی دسترسی و توسعه کاربرد فناوری هسته‌ای را خواستار شدیم، زیرا در متن قانون آژآنس انرژی اتمی نیز قید شده که آژانس متعهد به تشویق و شتاب توسعه فناوری هسته‌ای در همه کشور‌ها است.

وی گفت: ما در این نشست، توجه مقامات کشور‌ها را به شرارت‌های رژیم صهیونیستی و ترور دانشمندان هسته‌ای معطوف کردیم و بر روی صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته ایران تاکید داریم.
رئیس سازمان انرِژی اتمی تصریح کرد: برجام یک توافقنامه است، بویژه سه کشور اروپایی و آمریکا به توافق خود عمل نکرده اند و دوره فشار حداکثری نیز به گفته کارشناسان شکست خورده است و مقامات این کشور‌ها باید به قوانین بین الملل پایبند باشند.
وی افزود: ایران مصمم است که هیچ موضوعی نمی‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کند، زیرا کشور ما هیچگونه فعالیت پنهانی ندارد و عضو ان. پی. تی است و همچنین به خلع سلاح معتقد است.
وی ادامه داد: در سال ۱۹۷۵ ایران بنیانگذار خلع سلاح بوده و این رژیم صهیونیستی است که تهدید بزرگی برای منطقه محسوب می‌شود و ما انتظار داریم رفتار‌ها عادلانه و مطابق قانون باشد.
اسلامی تاکید کرد: ما همانطور که در بیانیه تهران اعلام کردیم از آژانس انرژی اتمی خواستیم تا به قانون پایبند باشند و بر روی مفهومِ همین نشانِ سازمانِ خود که عنوان شده اتم موجب پیشرفت است تمرکز داشته باشند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ایران کشوری متمدن است و علم همواره از ایران به جهان صادر شده و حق ایران است که از این انرژی بهره‌مند باشد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 29 شهریور 1400 - 17:31:13