دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه ۱+۴ در نیویورک

یک شنبه 28 شهریور 1400 - 16:44:31
دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه ۱+۴ در نیویورک

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: وزیر امور خارجه در سفیر پیش روی خود به نیویورک با وزیران امور خارجه کشور‌های ۱ + ۴ دیدار می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره صحت خبر برگزاری اجلاس ۱+۴ و کم و کیف این اجلاس تاکید کرد: باید ببینیم این نشست می‌تواند در مسیر مذاکرات سودمند، مفید باشد که در آن صورت تصمیم گیری خواهیم کرد، اما اکنون تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

خطیب زاده همچنین درباره برنامه‌های سفر  «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به نیویورک گفت: تاکنون حدود ۴۵ دیدار در سطح دو جانبه با وزیران امور خارجه کشور‌ها از قاره‌های مختلف و منطقه برای این سفر تدارک دیده شده است.

سخنگوی وزرات امور خارجه ایران؛ همچنین آمریکا را ناقض برجام خواند و تاکید کرد: آمریکا باید در مقام اجرا و تفسیر یکجانبه گرایی را کنار بگذارد و به تحریم‌های ضد انسانی پایان بدهد.

خطیب زاده درباره اعلام آمریکا مبنی بر لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام نیز گفت: اگر اقدامات آمریکا را راستی آزمایی کنیم و (آمریکا به تعهدات عمل کند) آن وقت فضای دیگری به وجود می‌آید؛ از برجام نه چیز بیشتر و نه چیز کمتری قابل قبول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه با تاکید بر اولویت ایران در روابط با کشور‌های همسایه گفت: توسعه کشور‌های همسایه را توسعه خودمان می‌دانیم و همه همسایگان باید بدانیم مسیر توسعه و صلح و ثبات مسیری دست جمعی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره برنامه ایران برای ملاقات با مقامات آمریکایی در روز‌های آینده گفت: خیر برنامه‌ای در دستور کار نیست.

خطیب زاده درباره شورای حقوق بشر و اقداماتش دربرابر تحریم‌های ضد انسانی علیه ایران گفت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است و تمام اقداماتش بی کیفر مانده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 شهریور 1400 - 16:31:2