عضویت ایران در پیمان شانگهای ؛ موفقیت دیپلماتیک

یک شنبه 28 شهریور 1400 - 7:12:49
عضویت ایران در پیمان شانگهای ؛ موفقیت دیپلماتیک

تهران - الکوثر : رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، تحرکی راهبردی و موفقیت دیپلماتیک بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه در بازگشت از سفر سه روزه به کشور تاجیکستان در تشریح دستاورد‌های این سفر، افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان شانگ‌های یک ارتباط اقتصادی قوی را برای مردم ایران رقم می‌زند که به معنای اتصال ایران به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا و منابع پایدار ناشی از آن است.

رئیسی با تاکید بر اینکه وزارت امورخارجه ایران و دیگر وزارتخانه‌های مسئول باید بستر‌های لازم برای استفاده از این فرصت جدید را هر چه سریع‌تر فراهم کنند، گفت: اتصال به منابع زیربنایی اقتصادی آسیایی فرصتی ارزشمند برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران دستاورد دیگر سفر خود به تاجیکستان را برگزاری دیدار‌های دوجانبه با سران کشور‌های منطقه عنوان و تصریح کرد: در دیدار رسمی که با رئیس جمهور و مقامات تاجیکستان داشتیم توافق کردیم که فصل نوینی در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور آغاز شود؛مشکلاتی در مسیر گسترش روابط ایران و تاجیکستان وجود داشته که مقرر شد مقامات اجرایی دو کشور این مشکلات را برای ورود به فصل جدید روابط برطرف کنند.

رئیسی شرکت در نشست امنیت دسته‌جمعی با موضوع افغانستان در حاشیه نشست سران سازمان شانگ‌های را دیگر دستاورد این سفر برشمرد و خاطرنشان کرد: در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان تبیین شده و تلاش شد یک اجماع منطقه‌ای پیرامون این مواضع ایجاد شود که خوشبختانه این اجماع حاصل شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: با دیدار‌هایی که با سران کشور‌های منطقه برگزار شد روسای این کشور‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که باید پیرامون مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان یک اجماع ایجاد شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 شهریور 1400 - 6:59:10