سرلشکر موسوی: ساخت ناوبندر مشابه مکران در دستور کار ارتش قرار دارد

سه شنبه 23 شهریور 1400 - 18:23:59
سرلشکر موسوی: ساخت ناوبندر مشابه مکران در دستور کار ارتش قرار دارد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مأموریت‌های پیش روی نیروی دریایی ارتش در آب‌ های اقیانوس ها، از ساخت ناوبندر و ناوشکن‌های جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به توانمندی ارتش و نیرو‌های مسلح کشور در ساخت ناوشکن، انواع شناور و تجهیزات پشتیبانی گفت:  نیروی دریایی می‌خواهد در همه اقیانوس‌ها حضوری مؤثر داشته باشد، و باید به لحاظ تجهیزاتی، کامل و از توانمندی لازم برخوردار باشد.

سرلشکر موسوی افزود :  اگر در دوره‌ای کار ساخت ناوشکنی مانند «جماران» بیش از ۱۰ سال طول می‌کشید، امروز با توجه به بهره‌گیری از تجربیات به دست آمده، این روند تسریع شده و در کمترین زمان ممکن ناوشکن و تجهیزات مورد لازم در حوزه دریایی ساخته می‌شود.

فرمانده کل ارتش  با تأکید بر اینکه ناوشکن‌های جدید نسبت به نمونه‌های قبلی از سامانه‌های ارتقایافته‌ تری برخوردار است، افزود: این روند رو به پیشرفت در سطح نیروی دریایی و دیگر نیرو‌ها نیز وجود دارد و با اتکا به ظرفیت‌ها و توان متخصصان داخلی به دست آمده است.

سرلشکر موسوی تاکید کرد : برای مأموریت‌های بزرگ نیازمند تجهیزات پیشرفته هستیم

سرلشکر موسوی، با اشاره به مأموریت‌های پیش روی نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های اقیانوسی، از ساخت ناوبندر مشابه ناوبندر مکران و ناوشکن‌های جدید جهت اجرای مأموریت‌های آتی خبر داد

در یک ماموریت دریایی بی سابقه در تاریخ ایران، هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی کشور ، شامل ناوبندر مکران و ناوشکن سهند، پس از پایان ماموریت  در بندرعباس ( استان هرمرگان ) جنوب ایران  مورد استقبال رسمی فرماندهان ارشد ایرانی قرار گرفت. 

این ناوگروه  پس از طی 44000 کیلومتر در آبهای بین المللی، از طریق سواحل غربی آفریقا و دریای بالتیک  تابستان امسال  2021  به سواحل ایران  بازگشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 شهریور 1400 - 18:23:51