نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان

جمعه 19 شهریور 1400 - 18:35:25
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان

تهران - الکوثر : شرکت کنندگان در نشست شورای امنیت درباره افغانستان اعلام کردند، سازمان ملل باید به تامین کمک‌های بشردوستانه به این کشور ادامه دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این نشست "گنگ شوآنگ"، معاون سفیر چین در سازمان ملل با اشاره به مسدود  بودن دارایی‌های افغانستان در خارج از این کشور گفت، این دارایی‌ها باید برای این کشور مصرف شوند و نه به عنوان اهرمی برای تهدید طالبان.

در همین حال، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل نیز به لغو مسدود بودن دارایی‌های افغانستان به نفع مردم این کشور اشاره کرد.

"تی.اس. تیرومورتی"، نماینده دائم هند در سازمان ملل هم  بر ضرورت درک خواسته‌های کودکان افغان و حفظ حقوق اقلیت‌ها تاکید کرد و افزود:‌ ما خواستار کمک‌های بین‌المللی برای تامین فوری و ضروری نیازهای مردم این کشور و دسترسی بی چون و چرا به سازمان ملل و آژانس‌های آن هستیم.

در همین حال، پنج کشور عضو گروه بریکس نیز روز پنجشنبه خواستار جلوگیری از تلاش‌های گروه‌های تروریستی مختلف برای استفاده از خاک افغانستان برای انجام حملات علیه دیگر کشورها و از سرگیری گفتگوی جامع درون افغانستانی برای تضمین صلح و ثبات در این کشور شدند.

جفری دلارنتیس معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت گفت، اگر طالبان به همه تعهدات خود پایبند بماند، ثبات بیشتری در افغانستان و منطقه برقرار می شود.

دبورا لاینز نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز در نشست روز پنجشنبه هشدار داد توقیف میلیاردها دلار از دارایی‌های افغانستان و دور نگه داشتن آن از دست طالبان، ناگزیر به «افت شدید اقتصادی» منتهی خواهد شد و میلیون‌ها افغانستانی دیگر را به ورطه فقر و گرسنگی خواهد کشاند.

با این حال، بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار دارایی ارزی افغانستان در خارج نگهداری می‌شود و این اهرم فشاری علیه طالبان است. وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است تحریم‌های طالبان را لغو نمی‌کند و محدودیت‌های اعمال شده بر دسترسی آن به نظام مالی جهانی را کاهش نخواهد داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 19 شهریور 1400 - 18:35:16

دسته بندی :