امیرعبداللهیان: آمریکایی ها مجرم اصلی در نقض برجام هستند

سه شنبه 16 شهریور 1400 - 9:34:52
امیرعبداللهیان: آمریکایی ها مجرم اصلی در نقض برجام هستند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکایی ها صدمه اصلی را به برجام وارد کردند و نه تنها متهم، بلکه مجرم اصلی در نقض برجام هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان در دیدار همه سفرا و روسای نمایندگان خارجی مقیم تهران ضمن تاکید بر اینکه ایران از هر مذاکره ای که تامین کننده حقوق و منافع ملت بزرگ ایران باشد استقبال می کند، افزود: ما به مذاکره حکیمانه، متین و تامین کننده حقوق ملت قائل هستیم و فعالانه در این زمینه عمل می کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما مذاکرات بدون نتیجه و با اتلاف وقت را برای ملت ایران مفید نمی دانیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه به تحولات جاری در افغانستان پرداخت و ضمن اشاره به ارتباط با همه طرفها در این کشور، بر تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تاکید کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی از تحولات این کشور و نیز رشد تروریسم و قاچاق مواد مخدر تصریح کرد: ارسال کمک های بشر دوستانه از اولویتهای مورد توجه ما بوده و علی رغم شرایط سخت موجود، تلاش کرده ایم گذرگاه های مرزی ما برای ارسال کمکها و مبادلات تجاری باز بماند.

امیرعبداللهیان با اشاره به وجود سوء تفاهم هایی در روابط دوجانبه با معدودی کشورها که مانع از تحرک روان و روابط مطلوب دیپلماتیک شده است ، بر توجه به منطق گفتگو تاکید کرد و گفت: ما گفتگو با کشورهای منطقه را یک اصل می دانیم و گفتگوهای درون منطقه ای را راهکاری جدی برای خروج از وضع موجود منطقه قلمداد می کنیم.

امیرعبداللهیان در ادامه به موضوع روابط با اروپا پرداخت و ضمن تاکید بر فرصتهای اروپا و غرب در سیاست خارجی متوازن دولت جدید ابراز داشت: اروپا فقط تروئیکا نیست.

وزیر امورخارجه همچنین تصریح کرد: تروییکای اروپا باید از بی عملی در اجرای برجام فاصله بگیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 شهریور 1400 - 9:34:46