تاکید رئیسی بر افزایش تبادلات با کشورهای همسایه

چهار شنبه 10 شهریور 1400 - 15:54:45
تاکید رئیسی بر افزایش تبادلات با کشورهای همسایه

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری ایران در جلسه هیات دولت ارتقای سطح تعاملات و افزایش تبادلات با کشورهای همسایه را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه  در جلسه هیات دولت افزود :  فعال‌ترین دیپلماسی دولت باید با همسایگان جریان داشته باشد و باید همه تلاش خود را برای افزایش تجارت و همکاری اقتصادی با همسایگان به کار بگیریم چرا که زمینه‌های مناسبی نیز برای تقویت این مناسبات و افزایش سهم ایران از تبادلات منطقه‌ای وجود دارد.

رئیسی  با اشاره به رخدادهای اخیر در افغانستان، آنچه حداقل در ۲ دهه گذشته در افغانستان روی داده را تابلویی گویا از تجاوز و نقض آشکار حقوق انسان‌ها در عصر حاضر توصیف  کرد.

رئیس جمهوری ایران همچنین گفت  : اگر فقط به تعداد زنان و کودکانی که در این سال‌ها در افغانستان کشته یا دچار جراحت یا نقص عضو شده‌اند، توجه کنیم، خواهیم دید که چه فاجعه‌ای به شکل خاموش در این کشور در جریان بوده است.

رئیسی خاطرنشان کرد : تجربه حضور آمریکا در کشورها و نقاط مختلف جهان گواه آن است که این حضور هیچ‌ گاه امنیت‌ آفرین نبوده بلکه برعکس مخل امنیت و ثبات و آرامش بوده است.

رئیس جمهوری ایران تصریح کرد : آمریکایی‌ ها با چنین سابقه و عملکردی به جای آنکه در دادگاه افکارعمومی جهانیان پاسخگو باشند، با بهانه‌ سازی‌ های مختلف به فضاسازی علیه کشورهای دیگر می‌پردازند.

رئیسی تاکید  کرد: امروز آمریکایی‌ها به بهانه مسائلی، علیه ایران فضاسازی می‌کنند که پاسخ آنها موجود است و اینجا از دستگاه‌های مسئول و از جمله رسانه ملی می‌خواهم که پاسخ اینگونه اتهامات و انگ‌ زدن‌ها را به شکل مناسب ارائه کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 10 شهریور 1400 - 15:54:36