امیرعبداللهیان: مذاکرات وین باید دستاورد ملموسی برای ملت ایران داشته باشد

سه شنبه 9 شهریور 1400 - 8:49:1
امیرعبداللهیان: مذاکرات وین باید دستاورد ملموسی برای ملت ایران داشته باشد

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه ایران گفت: دولت سیزدهم معتقد است که باید هرگونه مذاکرات وین دستاورد ملموسی برای ملت ایران داشته باشد و رویکرد اتلاف وقت را کسی نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیر عبداللهیان دوشنبه شب در برنامه گفتگوی خبری شبکه دوم سیما افزود: مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به دنبال کسب حقوق حداکثری ملت ایران هستند و امیدواریم که طرف های مقابل ما در مذاکرات وین بر مبنای خرد و منطق مذاکره کنند.

وزیر امورخارجه ایران اظهار داشت: در مراسم تحلیف در دیدار با انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفتم که اولین اشتباه امریکایی ها این است که نباید از ادبیات تهدید علیه ملت ایران استفاده شود و باید مودبانه با ملت ایران رفتار کنند.

وی گفت : ما به نماینده اتحادیه اروپا شفاف گفتیم که ادبیات تهدید برای ملت ایران نتیجه ای در بر نخواهد داشت و اگر این طوری ادامه دهند این برای دولت سیزدهم سازنده نیست و جمهوری اسلامی ایران از هرگونه مذاکره که بر آن منطق حاکم باشد، استقبال می کند.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه مذاکرات باید برای ملت ایران دستاورد ملموسی داشته باشد، گفت: مذاکره یکی از ابزارهای دیپلماسی است و انتظار داریم طرف مقابل ما اتلاف وقت نکند زیرا کسی آن را نمی پذیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 شهریور 1400 - 8:48:53