سخنگوی طالبان: مذاکراتی با آمریکا برای تداوم حضور ممکن نیست

دو شنبه 8 شهریور 1400 - 12:58:59
سخنگوی طالبان:  مذاکراتی با آمریکا برای تداوم حضور ممکن نیست

تهران- الکوثر: سخنگوی رسمی طالبان گفت، نظامیان آمریکایی به ویژه با توجه به فجایعی که در روز‌های اخیر به بار آورده اند، افغانستان را ترک کنند؛ زیرا در غیر این صورت با واکنش جدی این گروه مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی طالبان ضمن تشریح دلایل شکست بیست سال اشغالگری آمریکا در افغانستان ابراز امیدواری کرد؛ این شکست درس عبرتی بزرگ برای مقامات آمریکایی و سرآغاز تغییر سیاست‌های کلان کاخ سفید در غرب آسیا باشد.

« ذبیح الله مجاهد » در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در کابل  بطور رسمی  هرگونه خبری درباره مذاکرات با آمریکایی ها برای تمدید مهلت حضور نظامیان آنان در افغانستان را تکذیب کرد و تنها دو روز آینده را مهلت خروج آنان اعلام کرد.

« ذبیح الله مجاهد » سخنگوی طالبان درباره ویژگی دولت و حکومت آینده افغانستان گفت :

« ذبیح الله مجاهد »سخنگوی طالبان تصریح کرد بزودی زمان کار دولت جدید افغانستان اعلام خواهد شد .

« ذبیح الله مجاهد »سخنگوی طالبان آمریکا را زمینه ساز حمله خونین انتحاری در فرودگاه کابل اعلام کرد و در این خصوص چنین گفت :

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در بخش دیگری از اظهارات خود بمباران اخیر آمریکایی ها در استان ننگرهار به بهانه هدف قرار دادن داعش را محکوم کرد و گفت: در این حمله دو زن و کودک نیز کشته شدند.
وی ادامه داد: آمریکا حق اجرای چنین حملات هوایی را ندارد و این دخالت در امور داخلی افغانستان است و در صورتی که آمریکایی ها خطر را احساس کنند نیروهای طالبان می توانند خود وارد عمل شوند.

وی درباره همکاری آمریکا با داعش افزود: ما قبل از این شاهد چنین همکاری بوده ایم اما آمریکا این موضوع را انکار می کند.

سخنگوی طالبان با دعوت ملت افغانستان به آرامش و تاکید بر اعلام عفو عمومی در این کشور تصریح کرد: مردم افغانستان نیاز به آرامش دارند و به همین دلیل طالبان عفو عمومی کرده است و هیچ کسی تحت پیگرد نخواهد بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی 


دو شنبه 8 شهریور 1400 - 10:24:35

پربازدیدها