گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه

جمعه 5 شهریور 1400 - 9:6:57
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه

تهران- الکوثر: وزرای امورخارجه ایران و روسیه درباره چگونگی از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته‌ای و شرایط پیچیده منطقه‌ای، از جمله افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرگئی لاوروف و حسین امیر عبداللهیان، در گفتگوی تلفنی درباره تقویت همکاری‌های دو جانبه در عرصه بین‌المللی و بویژه مسئله افغانستان رایزنی کردند.
وزرای امورخارجه ایران و روسیه درباره چگونگی از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته‌ای و شرایط پیچیده منطقه‌ای، از جمله افغانستان گفتگو کردند.
سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به ضرورت همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی بین تهران و مسکو گفت: روسیه علاقه‌مند است مذاکرات هسته‌ای در چارچوب وین دوباره از سر گرفته شود.
وزرای خارجه ایران و روسیه همچنین بطور مفصل وضعیت کنونی افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.
امیرعبداللهیان و لاوروف تاکید کردند: تهران و مسکو دیدگاه مشابهی درباره تحولات افغانستان دارند.
وزرای خارجه ایران و روسیه، گفتگوی مسالمت آمیز بین نیرو‌های سیاسی افغانستان و تشکیل دولت فراگیر را تنها راه پایان خشونت‌ها در این کشور برشمردند و تاکید کردند: ایران و روسیه تنها از تشکیل دولتی فراگیر، که در نتیجه مذاکره مسالمت آمیز بدست آمده باشد، حمایت می‌کنند.
لاوروف و امیر عبداللهیان همچنین درباره دستور کار بین المللی مربوط به ادامه هماهنگی‌های نزدیک در قالب مذاکرات آستانه در مورد حل و فصل مسایل سوریه تأکید کردند.
لاوروف و امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی همچنین درباره عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های گفتگو و رایزنی کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 5 شهریور 1400 - 8:56:9

دسته بندی :