با گذشت 20 سال از حملات یازده سپتامبر ؛

بیشتر آمریکاییها ، تهدید اصلی را داخلی می دانند

جمعه 29 مرداد 1400 - 19:50:28
بیشتر آمریکاییها ، تهدید اصلی را داخلی می دانند

تهران- الکوثر: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات روابط عمومی اسوشیتدپرس- نورک(NORC)، اکثریت قابل توجهی از آمریکایی ها تردید دارند که جنگ در افغانستان ارزشمند بوده است، هرچند آمریکا بر سر سیاست خارجی و امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور اختلاف نظر بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این نظرسنجی نشان می دهد تقریبا دو سوم گفتند که از نظر آنها جنگ افغانستان(طولانی ترین جنگ آمریکا) ارزشمند نیست. در ضمن, 47 درصد مدیریت بایدن را در امور بین المللی تائید کردند. همچنین 52 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند عملکرد بایدن را در امنیت ملی تائید کردند.این نظرسنجی بین 12 تا 16 اوت انجام شد, زمانی که دو دهه جنگ آمریکا در افغانستان با قدرت گرفتن دوباره طالبان و تصرف کابل پایتخت افغانستان به دست این گروه پایان یافت. بایدن به علت بوجود آوردن یک بحران انسانی به واسطه آماده نبودن برای مقابله با سرعت پیشروی طالبان در افغانستان با انتقادها از هر دو حزب آمریکا مواجه شده است.
این رئیس جمهور آمریکا بر سر تصمیمش برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پایبند ماند و تاکید کرد که این جنگ برای مدت نامحدود ادامه یافت و معتقد بود که آمریکایی ها با او درباره این موضوع موافق هستند.مارک سوهل از جمله کسانی است که با بایدن هم عقیده است. این دموکرات 62 ساله از ایالت کانزاس گفت "ارزش نداشت که جان آمریکایی های بیشتری را در افغانستان فداکنیم."او افزود " پس از 20 سال باید به این اوضاع پایان داده می شد."
البته دیگران با دیدن صحنه های دلخراش از افغانستان, حتی اگر در کل با این جنگ مخالف بودند, دچار تردید شدند. یکی از تصاویر دلخراشی که این روزها منتشر شد, تصاویر مربوط به تلاش ناامیدانه افغان ها برای بالا رفتن از یک هواپیمای آمریکایی در تلاش برای فرار کردن از افغانستان بود.
سباستین گارسیا مرد 23 ساله ای از لاباک ایالت تگزاس که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بایدن رای داده بود گفت, سه پسر عمویش در افغانستان خدمت می کردند. او گفت "من معتقدم که ما نباید از ابتدا به آنجا می رفتیم. اما اکنون آنجا را ترک می کنیم. فکر می کنم احتمالا پس از مشاهده مشکلاتی که در آنجا ایجاد کرده ایم, باید در آنجا بمانیم."همچنین دو سوم از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند, معتقد بودند که جنگ عراق که همزمان با جنگ افغانستان آغاز شد نیز اشتباه بود. احتمالا تعداد جمهوری خواهانی که معتقدند این دو جنگ ارزشمند بودند, در مقایسه با دموکرات ها بیشتر است. تقریبا از هر 10 جمهوری خواه 4 نفر آنها معتقد بودند که آغاز جنگ های عراق و افغانستان ارزش داشت. این عدد درباره دموکرات ها 3 نفر از هر 10 نفر است.
حدود نیمی از آمریکایی ها می گویند از تهدید گروه های افراطی مستقر در خارج از آمریکا به شدت یا بسیار نگران هستند. حدود یک سوم دیگر نسبتاً نگران هستند. فقط از هر 10 نفر 1 نفر می گوید که درباره این موضوع نگران نیستند.
اما تقریباً 20 سال پس از حملات 11 سپتامبر که باعث شد جنگ افغانستان آغاز شود، بیشتر آمریکایی ها می گویند تهدیدهای اصلی امنیت ملی را داخلی می دانند.
بایدن به شکل گسترده ای تمرکز خود را بر سیاست داخلی متمرکز کرده است و به عنوان مثال تصمیم دارد اقتصاد آمریکا را پس از همه گیری کرونا احیا کند. به نظر می رسد این رویکرد بایدن برای برخی از آمریکایی ها که افغانستان را یک جنگ دور می دانند اما هزینه های غذا، مسکن و حمل و نقل را اجتناب ناپذیر می دانند، بسیار خوشایند است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 29 مرداد 1400 - 18:53:39