درخواست عبدالله عبدالله برای نشست اضطراری شورای امنیت

شنبه 23 مرداد 1400 - 14:54:38
درخواست عبدالله عبدالله برای نشست اضطراری شورای امنیت

تهران - الکوثر : رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت کنونی این کشور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عبدالله عبدالله، در سخنانی در نشست منطقه‌ای درباره افغانستان گفت: وضعیت این کشور بحرانی است و دستاوردهای شهروندان در معرض تهدید قرار دارد. رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان افزود، در نتیجه حملات اخیر طالبان هزاران نفر کشته و زخمی و صدها هزار تن دیگر نیز آواره شده اند و زمان آن رسیده که شورای امنیت سازمان ملل با برگزاری نشست اضطراری بحران افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

درخواست عبدالله درحالی است که پیش از این شورای امنیت سازمان ملل به دنبال افزایش درگیری‌ها در افغانستان، نشست فوق‌العاده‌ای را درمورد این کشور برگزار کرد. گروه طالبان در ماه‌های اخیر با آغاز حملات گسترده در شمال و شمال شرق افغانستان ولایات سمنگان، جوزجان، سرپل، بدخشان، تخار و بغلان و درغرب نیز مراکز ولایات فراه و نیمروز را تصرف کرده و چندین مراکز ولایت دیگر هم تحت حملات شدید این گروه قرار گرفته‌اند.

درهمین حال وهمزمان با نزدیک شدن نیروهای طالبان به کابل، پایتخت افغانستان رسانه افغان آریانانیوز، از احتمال وقوع کودتای آمریکایی در این کشور خبر داده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 23 مرداد 1400 - 14:54:30

دسته بندی :