نگرانی ایران از تشدید خشونت‌ها در افغانستان

جمعه 22 مرداد 1400 - 12:59:50
نگرانی ایران از تشدید خشونت‌ها در افغانستان

تهران- الکوثر:  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها در افغانستان، بر توجه جدی طالبان در تامین امنیت و سلامت کامل دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک در هرات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) با اعلام نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تشدید خشونت ها در افغانستان و وضعیت مردم و بی‌جا شدگان، خواستار توجه به حفظ جان مردم و غیرنظامیان در بحبوحه شرایط جاری شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با توجه به تسلط طالبان بر شهر هرات، توجه جدی آنها در تامین امنیت و سلامت کامل دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک را مورد تأکید قرار داد.

 خطیب زاده در پایان از ارتباط مستمر وزارت امور خارجه با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و پیگیری وضعیت سلامت همکاران مستقر در آن نمایندگی خبر داد.

 بعد از تصرف شهر هرات توسط طالبان، سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه اعلام کرد که کارکنان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران داخل ساختمان هستند. مرتب با آنها در تماس هستم. نیروهای اداره کننده شهر متعهد به امنیت کامل سرکنسولگری، دیپلمات‌ها و کارکنان آن شده‌اند.

وی پیش از ظهر امروز نیز در توئیتی نوشت که دیپلمات‌های ایرانی در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در سلامت و امنیت هستند و نگرانی ندارد.

گفتنی است، روز پنجشنبه درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در اطراف کمربندی ولایت هرات شدت گرفت و ویدئوهایی از حضور طالبان در ارگ هرات منتشر شد. بر اساس گزارش رسانه‌های افغانستان، طالبان در تمامی بخش‌های شهر هرات حضور دارند. والی هرات و اسماعیل‌خان، فرمانده نیروهای بسیج مردمی به لشگر ۲۰۷ ظفر عقب‌نشینی کرده‌اند. در شهر هرات تمامی رسانه‌های صوتی و تصویری فعالیت‌ خود را متوقف کرده‌اند.


 

آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 22 مرداد 1400 - 12:59:44