واکنش هابه عکس سفرای روسیه و انگلیس؛

قالیباف : هر دو سفیر باید فورا به طور رسمی عذرخواهی کنند

پنج شنبه 21 مرداد 1400 - 9:29:19
قالیباف : هر دو سفیر باید فورا به طور رسمی عذرخواهی کنند

تهران- الکوثر: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عکس توهین‌آمیز سفرای روسیه و انگلیس تصریح کرد: هر دو سفیر باید فورا به طور رسمی بابت اقدام انجام شده عذرخواهی کنند در غیر اینصورت اقدام قاطع دیپلماتیک ضروری خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب ۲۰ مرداد ماه در توئیتی در واکنش به عکس منتشر شده توسط سفرای روسیه و انگلیس نوشت: اقدام دور از ادب دیپلماتیک و نامناسب سفرای دو کشور روسیه و انگلیس باید به سرعت از سوی وزارت خارجه پیگیری شود.

وی تصریح کرد: هر دو سفیر باید فوراً به طور رسمی بابت اقدام انجام شده عذرخواهی کنند در غیر اینصورت اقدام قاطع دیپلماتیک ضروری خواهد بود.

سفارت فدراسیون روسیه در تهران با انتشار عکسی به یادگاری از نشست سران شوروی، آمریکا و بریتانیا در تهران در جریان جنگ جهانی اول نوشت٬ ملاقات لوان جاگاریان٬ سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک بریتانیا در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد.

این عکس به یادگاری کنفرانس تهران در دوران اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در سال ۱۳۲۲گرفته شده است. کنفرانس تهران نشستی محرمانه در سفارت شوروی در تهران بود که از ۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳، ۶ تا ۹ آذرماه ۱۳۲۲ خورشیدی، با حضور جوزف استالین، وینستون چرچیل و فرانکلین روزولت رهبران اتحاد شوروی، بریتانیا و آمریکا برگزار شد و به توافق گشایش جبهه دوم در غرب اروپا انجامید.

 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 21 مرداد 1400 - 9:24:33