دیپلمات ارشد روس تشریح کرد:

تاثیر منفی عدم مشارکت ایران در حل مشکل افغانستان

سه شنبه 12 مرداد 1400 - 15:53:28
تاثیر منفی عدم مشارکت ایران در حل مشکل افغانستان

تهران- الکوثر: نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، اذعان کرد: ایران بدون شک یکی از بازیگران اصلی در زمینه افغانستان است و حضور نداشتن این کشور در روند حل مشکل افغانستان، این روند را کُند خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر دپارتمان آسیا در  وزارت خارجه روسیه، امروز سه شنبه گفت: طرف روسی متاسف است که اختلافات بین تهران و واشنگتن به ایران اجازه نمی دهد به روند گفتگوهای افغانستان بپیوندد، زیرا حضور ایران می تواند به روند مذاکره کمک کند. 

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در میزگردی که توسط بنیاد گورچاکف با محوریت "چه کسی به ایجاد یک دولت قوی در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی کمک خواهدکرد؟" برگزار شد اظهار داشت: ایران بدون شک یکی از بازیگران اصلی در زمینه افغانستان است، من شخصاً معتقدم که پاکستان و ایران به طور کلی مهمترین و تأثیرگذارترین کشورها در زمینه حل و فصل مشکلات در افغانستان هستند. 

در همین حال، به گفته کابلوف، با توجه به وضعیت کنونی روابط ایران و آمریکا، که همه آن را می دانند، ایرانیان به دلایل سیاسی و ایدئولوژیکی، هنوز آمادگی ندارند با آمریکایی ها بر سر یک میز بنشینند و هر گونه مسئله را حل کنند. این حق آنها است. اما ما متاسفیم که ما واقعاً به عنوان شریک ایران در این روند سهیم نیست، زیرا در این مرحله است که برای ما مهم است که به همراه ایرانیان، پاکستانی ها، چینی ها و آمریکایی ها، روند حل و فصل سیاسی مسئله افغانستان را پیش ببریم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 12 مرداد 1400 - 15:53:19

دسته بندی :