خطیب‌زاده به اتهامات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد

یک شنبه 10 مرداد 1400 - 15:42:36
خطیب‌زاده به اتهامات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهام زنی رژیم صهیونیستی درباره دست داشتن ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی گفت: موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی از اتهام زنی‌های واهی دست بردارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران که به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره اتهامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر در دست داشتن ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی گفت: موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس باید دست از اتهام زنی‌های واهی بردارد. این رژیم بار اولش نیست که از این اتهامات مطرح می‌کند. این اتهامات تا چه حد بچه‌گانه و در چارچوب لابی اجاره‌ای و شناخته شده رژیم اشغالگر قدس در آمریکاست.

وی افزود: در دام‌هایی که صهیونیست‌ها و رژیم اشغالگر قدس پهن می‌کنند، نیفتیم. این رژیم در روزهای تلخی از حیات خودش به سر می‌برد. این فرافکنی‌ها چیز جدیدی نیست و هر از چند گاهی که اتفاقات خوبی در منطقه می‌افتد از این فرافکنی‌ها می‌بینیم. رژیم اشغالگر قدس هر کجا پا گذاشته با خودش ناامنی، خشونت و ترور و جنگ برده و برای همین مسئول آن کسانی هستند که پای این رژیم را به این منطقه باز کردند. 

این دیپلمات ارشد کشورمان درباره درخواست سناتورهای آمریکایی از بایدن برای جلوگیری از حضور آیت‌الله رئیسی در نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: این درخواست‌ها بچگانه، ساده‌لوحانه و در چارچوب لابی‌های ضد ایرانی است.دولت آمریکا باید توجه کند که وظایف قطعی میزبانی درباره مقر سازمان ملل در نیویورک دارد و بر همین اساس فارغ از اختلافاتی که با کشورهای دیگر دارد وظایف مصرحی دارد که در همان چارچوب باید عمل کند. این چیز عجیبی نیست.

وی ادامه داد: لابی‌های ضد ایرانی از هر اتهامی استفاده کرده و قبلا نیز از این دست اقدامات انجام داده است.

خطیب‌زاده درباره مذاکرات وین هم گفت: در وین توافق‌های بسیار مهمی صورت گرفته و دستاوردهای خوبی داشته که در گزارش اخیر وزارت امور خارجه به مجلس روشن است، البته ما توافقاتی هم نتوانستیم انجام دهیم و مشکلاتی هم باقیمانده که اگر مشکلات باقی نمانده بود حتما توافقات صورت می‌گرفت. آنها هم مسائل جدی هستند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدامات ایران برای برقراری صلح در افغانستان اظهار داشت: فکر نمی‌کنیم هیچ راه‌حل نظامی در افغانستان پایدار باشد. همانطور که بارها اعلام کردیم یک دولت فراگیر با حضور همه گروه‌ها راه‌حل افغانستان است. قطعا طالبان هم بخشی از امروز و آینده افغانستان است. همگان باید توجه داشته باشند که گفت‌وگوهای بین الافغانی اصیل می‌تواند راه‌حل صلح پایدار برای این کشور باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 10 مرداد 1400 - 15:41:50

دسته بندی :