روحانی: بابت نواقص از مردم عذرخواهی می‌کنم

یک شنبه 10 مرداد 1400 - 10:40:54
روحانی: بابت نواقص از مردم عذرخواهی می‌کنم

تهران- الکوثر: حسن روحانی رئیس جمهور در آخرین جلسه دولت دوازدهم با برشمردن دستاوردهای این دولت، از مردم بابت عیب و نقص ها عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن روحانی در آخرین جلسه کاری دولت دوازدهم اظهار داشت: توانمان را در زمینه تامین کالاهای اساسی در زمان جنگ تحمیلی اقتصادی به کار گرفتیم؛ معنای این کار این نیست که کار ما بی نقص بوده است، حتماً نقص داشتیم و ما معصوم نیستیم؛ اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و طلب عفو و رحمت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در این جلسه می‌خواهم در حضور ملت ایران از معاون اول، تمام معاونین و وزرا تشکر کنم؛ من می دانم در ایام مختلف چه روزهای سختی بر این افراد گذشت؛ در این روزهای سخت همه دست به دست هم دادند و در کنار هم قرار گرفتند تا تصمیمات دولت اجرا شود.

رییس جمهور افزود: از ملت ایران به خاطر رنج هایی که کشیدند عذرخواهی و به خاطر پیروزی‌هایی که کسب کردند تشکر می‌کنم.

روحانی خاطرنشان کرد: در گذشته با مردم صحبت و اعلام کردیم چیزی برخلاف واقعیت نبوده است و آنچه واقعیت بود را به مردم گفتیم. البته بخشی از واقعیت را به مردم نگفتیم و از نظر من نمی‌شد آنها را بیان کنیم به دلیل اینکه من آنها را مفید نمی‌دانستم.

رییس‌جمهوری افزود: یک هدف بسیار بلندی که همه باید دنبال کنیم وحدت ملی است. می‌ترسیدم این دُُُرّ گرانبها صدمه ببیند. به همین دلیل بسیاری از مسائل را به جان خریدیم و خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم برای اینکه انسجام ملی و وحدت ملی در کشور ما حفظ شود.

روحانی ادامه داد: مردم ما به خوبی آگاهی دارند که شرایط این دولت در چهار سال نخست با چهار سال دوم یکسان نبود. در چهار سال اول از لحاظ داخلی، بین المللی و سرمایه اجتماعی و امید مردم به آینده شرایط بهتری داشتیم. در چهار سال دوم کمی متفاوت بود. به هر حال در چهار سال اول در دوران تعامل با جهان بودیم و به خودمان کاملاً اطمینان داشتیم که حریف قدرت‌های بزرگ در مذاکره هستیم.

وی بیان کرد: حتی ‌یک در میلیون تردید نداشتم که در مذاکره با جهان شکست نمی‌خوریم و شکست نخوردیم باز هم اگر مذاکره‌ای بود شکست نمی‌خوریم. آنقدر دیپلمات‌ها و حقوقدان‌های قوی و توانمند در خط مقدم داریم که دیدیم که در مقاطع بسیار حساس به پیروزی رسیدیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: وقتی در تعامل و در مذاکره با یک یا چند قدرت یا با جهان هستیم آنچه را که پیروزی می‌نامیم نهایت امر است. ممکن است جایی شکست و جای دیگری پیروزی باشد اما وقتی پیروزی ما ۹۰ و شکست ما ۲۰ بود تفاضل ما می‌شود ۷۰، بنابراین می‌گوییم پیروز هستیم و پیروز هم بودیم.

روحانی گفت: آثار آن این پیروزی را هم مشاهده کردید. پیروز یا شکست تنها به گفتن نیست، که کسی بگوید، بلکه علائم و شاخص دارد. اگر بعد از مذاکره در ۲۳ تیر ۹۴ دیدید که تورم کاهش یافته، رشد اقتصادی و اشتغال و سرمایه‌گذاری بالا رفته و صادرات  بیشتر از واردات بود و در دهها شاخص دیگر پیروز شدیم.

رییس‌جمهوری افزود: ما که مذاکره نکردیم فقط در سیاست پیروز شویم البته در سیاست هم پیروز شدیم در اقتصاد آثارش را دیدیم البته آرزوی ما این بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 10 مرداد 1400 - 10:40:46