مخالفت عمران خان با استفاده از نیروی نظامی علیه طالبان

جمعه 8 مرداد 1400 - 10:51:32
مخالفت عمران خان با استفاده از نیروی نظامی علیه طالبان

تهران - الکوثر : نخست وزیر پاکستان ضمن رد درخواست رئیس جمهور افغانستان برای انجام عملیات نظامی علیه گروه طالبان تأکید کرد موضع پاکستان روشن است و ما در این زمنیه هر کاری می کنیم, اما از نیروی نظامی علیه طالبان استفاده نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عمران خان نخست وزیر پاکستان تآکید کرد که وی درخواست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را مبنی بر حمله ارتش پاکستان به گروه طالبان رد کرده است .

عمران خان گفت: از ما خواستند تا جلوی عبور جنگجویان از افغانستان به پاکستان را بگیریم. ما نیز از آنها خواستیم تا محل عبور نظامیان افغان را به ما نشان دهند تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.
عمران خان افزود: ما می دانیم که نصف افغانستان تحت کنترل گروه طالبان است و از این رو نیازی به استفاده از خاک پاکستان ندارند.
نخست وزیر پاکستان در ادامه بیان کرد: اشرف غنی درباره خانواده های جنگجویان طالبان که در پاکستان ساکن هستند, سخن گفت. وی در ادامه تأکید کرد حضور این خانواده ها در پاکستان به ما این امکان را داد تا به گروه طالبان فشار بیاوریم و آنها را قانع کنیم تا با آمریکایی ها مذاکره کنند، اگر ما خانواده های آنها را زندانی می کردیم, آنها نیز درخواست ما را نمی پذیرفتند.
عمران خان خاطر نشان کرد: دولت افغانستان از ما می خواهد تا علیه هرکسی که با گروه طالبان همکاری دارد یا علیه فرماندهان طالبان که در پاکستان اقامت دارند, عملیات نظامی انجام دهیم؛ اما موضع ما روشن است و ما هر کاری می کنیم اما از نیروی نظامی علیه طالبان استفاده نخواهیم کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 مرداد 1400 - 10:51:22

دسته بندی :