منابع فلسطینی اعلام کردند:

نود درصد کودکان غزه با عوارض روانی جنگ اخیر دست به گریبان هستند

دو شنبه 4 مرداد 1400 - 20:48:26
 نود درصد کودکان غزه با عوارض روانی جنگ اخیر دست به گریبان هستند

تهران - الکوثر : گزارش مرکز دیده بان اروپا - مدیترانه نشان می دهد جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه علاوه بر آسیب های فیزیکی ناشی از تخریب منازل و... آسیب های روحی و روانی زیادی نیز به کودکان در نوار غزه وارد کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی الرساله در گزارشی ویدئوگرافیک به بررسی آسیب های روحی و روانی حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه برای کودکان نوار غزه پرداخت. در این گزارش آمده است: 90 درصد کودکان نوار غزه به سبب این حملات دچار آسیب های روانی شده اند. به زبان ساده تر از هر 10 کودک اهل نوار غزه 9 تن از آنها با آسیب های روحی و روانی ناشی از حملات رژیم اشغالگر دست به گریبان هستند و به اشکال گوناگون از آسیب های ناشی از این حملات رنج می برند.پنجاه درصد اهالی نوار غزه را کودکان زیر 15 سال تشکیل می دهند که 49 درصد از آنها دختر هستند.
جمعیت زنان و کودکان در 75 درصد از محله های غزه بسیار زیاد است.
241 نفر از کودکان اهل نوار غزه یا یکی از والدین خود یا هر دو آنها را در جنگ اخیر از دست داده اند.پنج هزار و 400 کودک نیز خانه های خود را از دست داده اند و خانه های 42 هزار کودک نیز آسیب های جزئی دیده است.72 هزار کودک در مدارس یا در خانه های بستگان خود زندگی می کنند.
این گزارش را دیده بان اروپا - مدیترانه تهیه کرده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 4 مرداد 1400 - 20:19:51

دسته بندی :

پربازدیدها