مصطفی الکاظمی: نیازی به حضور نیروهای رزمی خارجی نیست

دو شنبه 28 تیر 1400 - 8:53:46
مصطفی الکاظمی: نیازی به حضور نیروهای رزمی خارجی نیست

تهران- الکوثر: نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه سعودی الحدث درباره سفرش به واشنگتن گفت، هدف از این سفر بازتنظیم روابط میان آمریکا و عراق است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در آستانه سفر به واشنگتن گفت: هدف از سفرم به آمریکا تنظیم روابط میان واشنگتن و بغداد است.

نخست وزیر عراق که با شبکه سعودی الحدث صحبت می‌کرد اضافه کرد، نیازی به نیروهای رزمی خارجی در خاک عراق نیست. 

مصطفی الکاظمی در ادامه با بیان اینکه بغداد با همه کشورهای همسایه خود همکاری امنیتی و سیاسی دارد تاکید کرد که بغداد اجازه نخواهد داد که از خاک عراق تهدیدی علیه همسایگانش صورت بگیرد.

روز گذشته سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز 26 جولای برابر با چهارم مرداد ماه میزبان نخست وزیر عراق خواهد بود. 

نخست وزیر عراق در بخشی از این مصاحبه مدعی شد که تا کنون سه بار مورد سوء قصد و ترور نافرجام قرار گرفته است و به همین دلیل ترس و واهمه‌ای ندارد. 

 «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق بر مبارزه با نظامیان تروریست آمریکا در این کشور تأکید کرد.

شبکه خبری الاباء به نقل از السعدی گزارش داد، عملیات مقاومت عراق، پیشرفته شده است و «برای نیروهای آمریکای اشغالگر، هیچ پناهگاه امنی در عراق وجود ندارد».

وی تأکید کرد، مشکلات امنیتی، سیاسی و اقتصادی در عراق نیز توسط آمریکا ایجاد شده است.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد: «گروههای مقاومت قصد دارند با ارتش آمریکا، مستقیما وارد درگیری و جنگ شوند».

السعدی در عین حال گفت که نیروهای مقاومت امروز نیز در جنگ مستقیم با آمریکا قرار دارند و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز باید به حاکمیت این کشور حساسیت داشته باشد.

در همین ارتباط، السعدی اخیرا تأکید کرد که حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا به خاطر عهدی است که این گروه‌ها پس از جنایات متوالی آمریکایی‌ها علیه نیروهای الحشد الشعبی و ترور شهیدان سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» با خود بسته‌اند.

این مسئول العصائب تصریح کرد، گروههای مقاومت به دیپلماسی، فرصت کافی دادند، ولی دولت آمریکا از این فرصت برای تعلل استفاده کرد، ولی دولت عراق «باید ضمن ایفای نقش خود، در جامعه بین‌الملل خواستار اخرج آمریکایی‌ها از خاک عراق باشد».

وی همچنین گفت که گروههای مقاومت، هیچ چاره‌ای جز مقابله نظامی با آمریکا ندارند و این گروهها، برای پاسخ دادن به هرگونه حمله آمریکا به نیروهای الحشد، آمادگی کامل دارند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

 


دو شنبه 28 تیر 1400 - 8:5:14

پربازدیدها