خطیب‌ زاده : ایران آماده اجرایی کردن توافق تبادل زندانیان است

یک شنبه 27 تیر 1400 - 14:9:22
خطیب‌ زاده : ایران آماده اجرایی کردن توافق تبادل زندانیان است

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی تاکید کرد : ایران همین امروز آماده اجرایی کردن توافق تبادل زندانیان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید خطیب زاده»  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به توافق ایران با آمریکا و بریتانیا  درخصوص تبادل بشردوستانه و آزادی ۱۰ زندانی از همه طرف‌ها نوشت: ایران آماده است تا همین "امروز" این توافق را اجرایی کند.

خطیب زاده در ادامه  نوشت: حیرت‌آور این است که آمریکا  این حقیقت ساده را انکار می‌کند که یک توافق درخصوص بازداشت شدگان به دست آمده است حتی شامل اینکه چگونه اعلام عمومی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،  با اشاره به مذاکرات وین گفت : در وین جدا از برجام با آمریکا و بریتانیا  درخصوص تبادل بشردوستانه و آزادی ۱۰ زندانی از همه طرف‌ها توافق شد.

وزارت امور خارجه آمریکا،  مدعی شد: هنگامی که دوره انتقالی قدرت در ایران به پایان برسد،‌ آماده برنامه‌ ریزی برای ادامه مذاکرات وین هستیم.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: آماده ادامه مذاکرات بودیم، اما ایرانی‌ها به خاطر دوره انتقالی در کشورشان، زمان بیشتری را درخواست کرده‌اند.

اظهارات وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات برجام آمریکا و بریتانیا در توئیتی تاکید کرد تبادل زندانیان را گروگان اهداف سیاسی قرار دادن، باعث از دست دادن تبادل و هم توافق می شود.

رئیس هیات ایرانی در مذاکرات برجام افزود: ۱۰ فرد زندانی از همه طرف ها می توانند همین فردا آزاد شوند، اگر آمریکا و بریتانیا  به تعهدات خود در توافق به عمل آمده عمل کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 تیر 1400 - 14:9:9