پیام تسلیت سردار قاآنی در پی درگذشت احمد جبرئیل

جمعه 18 تیر 1400 - 7:57:34
پیام تسلیت سردار قاآنی در پی درگذشت احمد جبرئیل

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پیامی درگذشت احمد جبرئیل، دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در بخشی از پیام تسلیت سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی آمده است: این مرحوم بزرگوار، با شخصیت و سیره خود، رویکرد یکپارچه و متکاملی را در ایجاد ماهیت مقاومت شکل داد.

وی افزود: قدس و آزادسازی سراسر خاک فلسطین، قطب‌نمای دائمی ابوجهاد (احمد جبریل) بود که حتی یک روز از آن دور نشد. 

احمد جبریل دبیرکل و بنیان‌گذار جبهه مردمی آزادسازی فلسطین روز پنجشنبه در یکی از بیمارستان‌های دمشق درگذشت.

احمد جبریل در سال ۱۹۳۸ از پدری فلسطینی و مادر سوری در روستای یازورا در شهر یافای فلسطین متولد شد. در سال ۱۹۴۸،  با اشغال زادگاه جبریل به دست رژیم صهیونیستی،خانواده جبریل وادار به ترک فلسطین شدند و به سوریه مهاجرت کردند.

جبریل در سال ۱۹۵۶ وارد دانشکده جنگ در مصر شد و در سال ۱۹۵۹ از این دانشکده فارغ التحصیل شد و سپس با درجه افسری به ارتش سوریه پیوست. او همزمان فعالیت مخفی خود برای تقویت مقاومت در میان فلسطینیان مقیم سوریه را آغاز کرد و در نهایت، جبهه مردمی آزادسازی فلسطین را بنیان نهاد؛ اما به علت اختلافی که در سال ۱۹۶۳ با «امین الحافظ» نخست وزیر وقت سوریه پیدا کرد، خدمت در ارتش سوریه را رها کرد و توان خود را در مسیر رهبری جبهه تازه تأسیس گذاشت.

جبریل در جریان ناآرامی‌های سوریه در کنار محور مقاومت و ارتش سوریه به مقابله با گروه‌های تروریستی پرداخت.

او  در بخشی از سخنانش درباره امام خمینی (ره) می‌گوید: «سید روح‌الله خمینی توانست جهان اسلام را از خواب بیدار کند و به مسلمانان حیات جدیدی ببخشد».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 تیر 1400 - 7:57:27