واکنش حماس به سرکوب معترضان در کرانه باختری

چهار شنبه 16 تیر 1400 - 9:4:13
واکنش حماس به سرکوب معترضان در کرانه باختری

تهران - الکوثر : جنبش حماس، اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در سرکوب معترضان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز سه شنبه در بیانیه ای «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و دولت فلسطین را مسئول کامل جان «علاء الریماوی» روزنامه‌نگار فلسطینی دانست که پس از بازداشت و اعتصاب غذا و امتناعش از خوردن و آشامیدن، به بیمارستان انتقال یافته و جانش در خطر است.

حماس همچنین بازداشت فعالان زن و مرد رسانه‌ای در کرانه باختری به دلیل اعتراض به بازداشت‌های سیاسی و مرگ ناگهانی «نزار بنات» فعال فلسطینی را محکوم کرد. 

حماس هشدار داد، راه برون‌رفت از بن‌بست کنونی، سرکوب، نقض آزادی‌ها و اهانت به رهبران مردم و نخبگان نیست. بلکه گوش دادن به ندای عقل،  بازگرداندن حقوق به صاحبان آن و بازخواست جنایتکاران است. 

در حالی که اعتراضات در کرانه باختری در واکنش به قتل «نزار بنات» فعال و منتقد فلسطینی از سوی نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین در ۲۴ ژوئن گذشته، همچنان ادامه دارد و تحقیقات درباره نحوه کشته شدن او، حاکی از خطاکار بودن نیروهای امنیتی تشکیلات است، این نیروها همچنان در حال سرکوب معترضان هستند.

شماری از فعالان و روزنامه‌نگاران فلسطینی در کرانه باختری برای مهار این اعتراض‌ها دستگیر شده‌اند. اما این امر موجب خاموش شدن اعتراض‌ها نشده و با اعتصاب غذای شماری از این بازداشتی‌ها، موج اعتراضات به دلیل نگرانی از تکرار ماجرای بنات برای این فعالان، تشدید شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 16 تیر 1400 - 7:28:31

دسته بندی :