همزمان با عادی سازی روابط

نگرانی تل آویو از گرایش کشورهای عربی به ایران

جمعه 11 تیر 1400 - 17:12:32
 نگرانی تل آویو از گرایش کشورهای عربی به ایران

تهران - الکوثر : رژیم صهیونیستی همزمان با حرکت در مسیر عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی، نگران گرایش این کشورها به ایران با توجه به احتمال خروج آمریکا از منطقه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از تلویزیون المیادین، در حالی که برخی کشورهای عربی توافقنامه هایی در حوزه های مختلف با اسرائیل امضا کرده اند، تل آویو با توجه به احتمال خروج آمریکا از منطقه خاورمیانه و امضای توافق هسته ای با ایران، به شدت نگران بازنگری برخی از این کشورها در روابط خود با ایران است.

منال اسماعیل گزارشگر شبکه با اشاره به این که قطار عادی سازی روابط امارات عربی متحده و اسرائیل با سرعت به پیش می رود، به افتتاح سفارت این رژیم در ابوظبی با حضور یائیر لاپید وزیر خارجه آن اشاره کرد و افزود: بر اساس ارزیابی ها در اسرائیل، نفتالی بنت نخست وزیر آن نیز تصمیم دارد در آینده نزدیک به امارات سفر کند. بنت به احتمال افزایش سفرهای مسئولان اسرائیلی به امارات اشاره کرد.
اسرائیل در آنسوی موج عادی سازی روابط با کشورهای عربی، علنا نگران نزدیک شدن ایران و برخی کشورهای عربی به یکدیگر است که عقب نشینی آمریکا از منطقه و امضای توافق هسته ای با ایران، این کشورها را به انجام چنین کاری ترغیب می کند. روون ریولین رئیس اسرائیل این مسئله را به وضوح در دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن مطرح کرد.
 نکته قابل توجهی که در عادی سازی روابط امارات و اسرائیل وجود دارد این است که ناظران می گویند اسرائیل به سرعت توانست میوه برقراری روابط با امارات را بچیند زیرا دو طرف در حوزه های مختلف اعم از امنیتی، اقتصادی، فناوری و حتی ورزشی به توافقاتی رسیده اند. وزیر خارجه اسرائیل فاش کرد حجم مبادلات تجاری با امارات تنها ده ماه پس از برقراری رابطه، به بیش از 570 میلیون یورو رسیده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 11 تیر 1400 - 16:36:35