دریادار خانزادی : شناورهای فرامنطقه‌ای باید از خلیج فارس بروند

چهار شنبه 9 تیر 1400 - 18:38:31
دریادار خانزادی : شناورهای فرامنطقه‌ای باید از خلیج فارس بروند

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر خروج شناورهای آمریکا و اتحادیه اروپا از خلیج فارس و دریای عمان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دریاسالار «وندایر» فرمانده نیروی دریایی ارتش فرانسه در حاشیه اجلاس "آیونز" که در جزیره ریونیون در اقیانوس هند جنوبی در حال برگزاری است، تصریح کرد: حضور نیروهای فرامنطقه ای در غرب آسیا و ترکیبات امنیتی نامطلوب، امنیت جمعی را تقویت نمی‌کند و باید به حالت تعلیق در بیاید.

دریاسالار وندایر نیز گفت : رویکرد فرانسه و اروپا حفظ و تعامل و تعادل در منطقه است و در دو سال اخیر نیز موضع فرانسه و اروپا یک موضع تعادلی همراه با گفت و گو بوده است.

فرمانده نیروی دریایی فرانسه  همچنین با اشاره به عملکرد جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست اجلاس "آیونز" گفت: علی‌رغم وجود بیماری کرونا نیروی دریایی ارتش ایران توانست به‌مدت سه سال به بهترین نحو این اجلاس را با موفقیت مدیریت کند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از سال 2018 به‌مدت 3 سال ریاست آیونز را به‌عهده دارد و قرار است  این مسئولیت را تحویل نیروی دریایی فرانسه دهد.
آیونز اجلاس مشترک میان کشورهای اقیانوس هند است که 24 عضو دائم و 8 عضو ناظر دارد.

جزیره ریونیون در غرب ماداگاسکار در اقیانوس هند جنوبی، یکی از سرزمین‌های فرادریایی فرانسه محسوب می‌شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 تیر 1400 - 18:38:19