ورود نخستین محموله اکسیژن از ایران به افغانستان

یک شنبه 30 خرداد 1400 - 18:31:15
ورود نخستین محموله اکسیژن از ایران به افغانستان

تهران- الکوثر: «عبدالحکیم تمنا» رئیس اداره بهداشت و درمان استان هرات اعلام کرد: نخستین تانکر حامل اکسیژن برای بیماران کرونایی از شهر مشهد به هرات رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همزمان با اوج گیری موج سوم کرونا در افغانستان، نخستین محموله اکسیژن برای بیماران کرونایی از ایران وارد هرات شد. 
«عبدالحکیم تمنا» رئیس اداره بهداشت و درمان استان هرات اعلام کرد: نخستین تانکر حامل اکسیژن برای بیماران کرونایی از شهر مشهد به هرات رسید.
تمنا گفت: روند واردات اکسیژن از جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌یابد و مشکل کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی در هرات برطرف خواهد شد.
قبل از این نیز وزارت بهداشت و درمان افغانستان گفته بود کمبود اکسیژن بیماران کرونایی از کشور‌های همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.
هم اکنون افغانستان در اوج شیوع موج سوم کرونا قرار دارد و شمار تلفات کووید نوزده در مقایسه با هفته‌های گذشته به شدت افزایش یافته است که یکی از عوامل آن، کمبود اکسیژن عنوان می‌شود.
«سید محمد محمدی» نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان افغانستان امروز بر اثر ابتلا به بیماری کووید نوزده جان خود را از دست داد.
قبل از این مجلس نمایندگان افغانستان نیز به دلیل همه گیری ویروس کرونا، نشست‌های عمومی خود را از سه نشست در هفته به یک نشست محدود کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 30 خرداد 1400 - 18:31:5

دسته بندی :