زاکانی : ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کنم

شنبه 15 خرداد 1400 - 12:15:18
زاکانی : ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کنم

تهران - الکوثر : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه در صورت پیروزی در انتخابات ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف خواهد کرد گفت که یکی از برنامه هایش برای تامین مسکن، ساخت مسکن استیجاری ارزان قیمت برای زوج های جوان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علیرضا زاکانی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شامگاه جمعه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه 2 تلویزیون ایران گفت: علت وضعیت فعلی در بازار ارز انجام تصمیمات غیر کارشناسی در دولت است، شرایط را به گونه ای ایجاد کرده که به دلیل وابستگی به ارز در معرض تهدید قرار گرفتیم.

زاکانی گفت: مشکل کشور تعارض منافع، مفاسد، بی ارادگی و بی عرضگی و خودباختگی است وگرنه ما مشکلی در داخل کشور نداریم؛ عدم ثبات در سیاست گذاری باعث شده که بازار ارز دچار نوسان سنگین شود و امنیت در سرمایه گذاری نباشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه نگاه دولت به بازار ارز و عدم مدیریت درست آن باعث شرایط فعلی شده است، گفت: نبود رفاه در دولت وضعی را به وجود آورد که اکنون برایش غیر قابل کنترل شده اما ما می توانیم آن را کنترل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران درباره برنامه اش برای تامین مسکن گفت:ما صدور مجوز را کوتاه کرده و آن را تسهیل می کنیم. علاوه بر این قانون مالیات بر خانه های خالی به دقت اجرا می شود و با اصلاح بافت فرسوده بازآفرینی شهری صورت می گیرد. همچنین برای زوج های جوان و محرومین مسکن استیجاری به صورت صنعتی سازی ساخته و فضای خارج از شهرها توسعه پیدا می کند. مثلا زمین از منابع طبیعی می گیریم.

زاکانی درباره برنامه دولتش جهت تامین کالاهای اساسی با نرخ پایین و بهبود وضعیت معیشت مردم گفت: اقشار ضعیف را در سرمایه های کشور شریک می کند. یک طرح آن اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو است؛ طبق این طرح بدون تغییر قیمت بنزین ماهانه ۱۵ لیتر بنزین به افراد بدون خودرو داده می شود که حدود ۴۰ میلیون نفر هستند. یعنی نفری ۱۵ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان ماهانه به ۴۰ میلیون نفر می دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه ما برای ایجاد اشتغال برای کل ایرانی ها متکفل می شویم، توضیح داد: برای کسانی که جویای اشتغال هستند آموزش های لازم و توانمندسازی می کنیم. اگر باز هم افراد نتوانستند شغل مناسب پیدا کنند شرایطی را فراهم می کنیم که با آبرو زندگی کنند که بخش زیادی از منابع آن از مالیات بر درآمد افراد با درآمد زیاد است.

زاکانی درباره برنامه اش جهت ساماندهی بازار سرمایه گفت: دولت اقدام و اصلاح خود را برای بازار سرمایه هزینه می کند و بعد با سیاست گذاری با ثبات و عدم دخالت بی مورد و پرهیز از قیمت گذاری دستوری به سمت ساماندهی بازار سرمایه می رود. ما در بازار سرمایه دخالت می کنیم اما در جهت ایجاد تقویت آن و امید بخشی به مردم و ایجاد زمینه رونق بازار.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران درباره شفافیت در بودجه عنوان کرد: با شفاف سازی تمرکز زدایی و انتقال این وضعیت به شهرستان ها در بودجه یک اصلاح جدی انجام خواهیم داد، وعده می دهم که در سال اول دولتم بودجه شفاف و مشخص به مجلس داده و انضباط مالی حاکم شود.

زاکانی همچنین درباره حل مشکل بخش کشاورزی گفت: تعاونی های شهری و روستایی احیا می شود و برای تولید و مصرف کار جدی صورت خواهد گرفت. کم کاری ها در بخش کشاورزی را جبران می کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران  28 خرداد 1400 شمسی برگزار می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 15 خرداد 1400 - 12:15:10