اهمیت خصوصی‌سازی و پیشرفت فضایی در دولت جلیلی

شنبه 15 خرداد 1400 - 8:38:19
اهمیت خصوصی‌سازی و پیشرفت فضایی در دولت جلیلی

تهران - الکوثر : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت، در بحث خصوصی سازی برخی شرکت‌ها رویکرد راهبردی دارند و می‌توانند در زمینه تولید ملی افتخارآفرینی کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید جلیلی» روز جمعه در برنامه انتخاباتی تلویزیونی شبکه چهار تلویزیون تصریح کرد، یکی از موضوعات مهم در کشور خصوصی‌سازی بوده و در مسیر خصوصی‌سازی، به تفاوت شرکت‌ها توجه نشده است. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران افزود، خصوصی‌سازی یعنی استفاده از ظرفیت مردمی برای ایجاد جهش تولید است و برای خصوصی‌سازی باید به اهلیت کسی که شرکت دولتی به آن واگذار می‌شود، توجه شود.

جلیلی همچنین درباره برنامه دولتش برای پیشرفت در عرصه فضایی و عضویت ایران در باشگاه فضایی جهان گفت، مزیت نسبی برای کشور، دانشمندان و جوانانی هستند که در عرصه علمی نوین دستاوردی‌های خوبی کسب کردند.

وی تصریح کرد، ایران هم جوانان متخصص و هم زیرساخت‌های خوبی در زمینه علم فضایی دارد و ایران، کشوری است که توانسته در عرصه‌های مختلف علمی مرزهای دانش را رد کند و یکی از این مرزها، دانش فضایی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد، شورای‌عالی فضایی نقش مهمی در زمینه پیشرفت‌های علم فضایی دارد و بخش خصوصی ظرفیت خوبی است تا در زمینه فضایی ورود کند و فعالیت داشته باشد. 

جلیلی گفت، برای افزایش تولید ماهواره و ماهواره‌برها باید برنامه مشخص داشت و دولت وی از این بخش حمایت حداکثری خواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 15 خرداد 1400 - 8:38:11