در مجمع سن پترزبورگ

پوتین : اوضاع اقتصادی در حال بهبود است

جمعه 14 خرداد 1400 - 20:5:23
پوتین : اوضاع اقتصادی در حال بهبود است

تهران - الکوثر : رئیس جمهور روسیه در سخنانی در مجمع سن پترزبورگ ،گفت : اوضاع اقتصادی جهان با وجود مشکلات موجود در حال بهبود است و به تدریج به حالت عادی برمی گردد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی در مجمع سن پترزبورگ ضمن خوش آمدگویی به همه شرکت کنندگان در این مجمع که سال گذشته به سبب شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، به موضوع واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: میلیون ها نفر به واکسن کرونا دسترسی ندارند زیرا حکومت های آنها توانایی خرید واکسن ندارند.

وی افزود: ما سه نوع واکسن کرونا داریم و تلاش می کنیم آنها را نه تنها در روسیه بلکه در خارج نیز تولید کنیم. واکسن های ما ایمن هستند و تا کنون باعث مرگ هیچ کس نشده اند. خودم واکسن را تزریق کردم و کارآیی هم دارد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه به اوضاع اقتصادی اشاره کرد و گفت: اوضاع اقتصادی جهان با وجود مشکلات موجود در حال بهبود است و به تدریج به حالت عادی برمی گردد.

پوتین گفت: باعث افتخار است که اعلام کنم کار لوله گذاری خط اول طرح نورد استریم2 به پایان رسیده است و گازپروم برای تزریق گاز به آن آماده است. وی ادامه داد: به سبب تدابیر اقتصادی، بازار روسیه در حال بازگشت به اوضاع قبل از بحران است. برای حمایت از اشتغال جوانان و مبارزه با بیکاری، باید برنامه جامعی در سراسر روسیه آغاز شود. باید بر مناطقی از روسیه که با مشکل جذب سرمایه گذاری روبرو هستند، تمرکز شود. همکاری مناطق روسیه و دولت برای جذب سرمایه گذاری های نویدبخش بسیار مهم است. وی ادامه داد: بیش از پانصد هزار خانوار روسیه وام های کم بهره دریافت کرده اند. پیشنهاد می کنم برنامه پرداخت وام های کم بهره به شهروندان یک سال دیگر تمدید شود. افزایش کیفیت زندگی در مناطق روسیه به جذب شرکت های کوچک و متوسط کمک خواهد کرد. با کاهش نرخ مالیات از 30 به 15 درصد، از شرکت های متوسط حمایت کردیم. رئیس جمهور روسیه بر حمایت از توافقنامه آب و هوایی و ایفای نقش اساسی در اجرای آن تاکید کرد و افزود دولت روسیه باید با کاهش تولید گاز دیاکسید کربن با تغییرات آب و هوایی مقابله کند. وی افزود: تلاش می کنیم محیط زیست را برای مردم روسیه بهتر کنیم و علاوه بر تامین فرصت های شغلی، رقابت بین شرکت ها را نیز تقویت کنیم. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد ارتباط مستقیم و مبتنی بر اعتماد متقابل، چرخ اقتصاد جهانی را به حرکت در می آورد.




آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 14 خرداد 1400 - 19:25:52

دسته بندی :