تجلیل از خدمات امام خمینی(ره) به اسلام در وبینار آستان قدس

پنج شنبه 13 خرداد 1400 - 12:1:40
تجلیل از خدمات امام خمینی(ره) به اسلام در وبینار آستان قدس

تهران- الکوثر: شخصیت های اهل سنت شرکت کننده در وبینار تخصصی  «امام خمینی(ره) مجدد دین و مذهب در عصر کنونی» که از سوی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداختند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امام جمعه اهل سنت ارومیه تفرقه بین مذاهب را در سیر تاریخ تمدن اسلامی از مسائل پیچیده و بنیان‌برافکن جوامع مسلمان توصیف وبیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) به همین خاطر نگاهی ویژه نسبت به انسجام عملی و اتحاد اسلامی داشته لذا به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام شناخته می‌شوند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد روز پنجشنبه در "وبینار تخصصی امام خمینی(ره)، مجدد دین و مذهب در عصر کنونی" به همت آستان قدس رضوی همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: آغاز نهضت اسلامی امام راحل در سال ۱۳۴۲ و ادامه آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ نقطه عطفی در تفکر اسلامی و وحدت شیعه و سنی را به دنبال داشت.

وی افزود: اندیشه وحدت از دیدگاه  امام (ره)  وسیله نفی سبیل و سلطه غیرمسلمانان بر امت‌های اسلامی بوده است؛ یکی از مظاهر این اندیشه، اختصاص آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس برای حمایت از حقوق مسلمانان در کشوری دیگر است.

تاثیر حرکت امام خمینی(ره) در عرصه بین الملل
یک فعال بین‌الملل از کشور آرژانتین نیز گفت: قبل از انقلاب اسلامی در فضای مکتب اهل بیت(ع) در بعد بین المللی تبلیغ بسیار محدود و اطلاعات مردم نسبت به مسائل دینی، تدین و سطح بصیرت بسیار مختصر بود و تعداد متدینان نیز بسیار اندک بودند؛ کشورهای مختلف آمریکای لاتین از جمله برزیل، آرژانتین و کلمبیا، وضعیت فرهنگی و دینی خوبی نداشتند و به سطحی رسیده بودند که از اسلام خارج شده بودند و هیچ اثر عملی از اسلام در زندگی و رفتارشان دیده نمی‌شد.

سهل اسعد ادامه داد: با پیروزی انقلاب، امام راحل (ره) تسهیلات و امکاناتی را در اختیار حوزویان، علما و فعالان فرهنگی قرار دادند که یک تحول جدی و چند بعدی در مناطق مختلف دنیا ایجاد شد. به لحاظ امکانات نیز در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی و همچنین محل تجمع شیعیان اهل بیت(ع) گسترش یافته است.

 
راز محبوبیت امام (ره) انکار تمام قدرت‌های غیرخدایی بود
مدیر موسسه الکوثر ترکیه راز محبوبیت امام خمینی(ره) را در جهان،  معرفت الهی و انکار تمام قدرت‌های غیر از خدا ذکر کرد و گفت: در تاریخ و آیات قرآنی انسان‌هایی بوده‌اند که جان خود را نثار راه خدا کرده و تاریخ را دگرگون کردند.

قدیر آکاراس، افزود: این مردان خدا مسیرهای جدیدی را پیش روی بشر قرار داده و عصر جدیدی را مژده داده‌اند. این شخضیت‌های سرنوشت ساز، پیامبران،  اندیشمندان،  سیاستمداران و گاهی نیز علمای دین بوده‌اند،  امام خمینی(ره) از جمله این شخصیت‌ها بودند که باعث به وجود آمدن تغییرات مهمی در آینده تاریخ بشر در تلاقی قرون ۲۰ و ۲۱ شده‌اند و انقلابی را رقم زدند که تمام جهان بشریت را تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه قبل از امام خمینی(ره) جهان اسلام در محدوده خود در وضعی ذلت بار به سر می‌برد،  گفت: با حضور امام(ره) یک بیداری و تحول در جهان پدید آمد و این تحول روز به روز در حال گسترش است زیرا بزرگترین مانع در مقابل صهیونیسم و امپریالیسم و مهمترین عامل باطل کننده نقشه‌های شیطانی آنان نیز همین بیداری و تحول است.
 
امام خمینی(ره) مسیر تاریخ را تغییر داد

یک فعال بین‌الملل از کشور کنیا نیز گفت: شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی دارای جایگاهی بزرگ نزد مستضعفان جهان است.

علامه مرتضی مرتضی گفت: ایشان با حرکت و انقلاب خود علیه نظام گذشته ایران توانست مسیر تاریخ را تغییر دهد، انقلابی که همچنان ادامه دارد و هر روز در حال پیشروی است. این انقلاب منحصر به ایران نبوده، بلکه چشم مستضعفان در همه ممالک را باز کرده است.

وی گفت: نسل جوان با صدای امام خمینی (ره) از خواب بیدار شد و توانست با اندیشه اهل بیت(ع) آشنا شود زیرا تا قبل از آن با اهل بیت (ع) آشنایی چندانی نداشتند،  خوشبختانه شاهد شدت استقبال مردم برای آشنایی با فکر و سیره اهل بیت (ع) هستیم و مؤسسات ویژه نشر و اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) شکل گرفت.

وبینار تخصصی  «امام خمینی(ره) مجدد دین و مذهب در عصر کنونی» از سوی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 13 خرداد 1400 - 12:1:29