در سخنرانی به مناسبت پیروزی در انتخابات

بشار اسد: پیام انتخابات به دشمنان رسید

شنبه 8 خرداد 1400 - 9:12:15
بشار اسد: پیام انتخابات به دشمنان رسید

تهران- الکوثر: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنرانی به مناسبت پیروزی در انتخابات گفت: پیام حضور شما در این انتخابات به دشمنان رسید و مأموریت بزرگ ملی انجام شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از تلویزیون المیادین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنانی به مناسبت پیروزی در انتخابات خطاب به مردم سوریه گفت: شما با حضور در انتخابات، میهن پرستی را باز تعریف کردید و خود به خود خیانت به وطن نیز تعریف مجدد یافت. شما واژه انقلاب را به خوبی شناختید و معنای واقعی را به آن باز گرداندید، این در حالی است که مزدورانِ برده دلار، این واژه را آلوده کرده بودند.

وی در ادامه افزود: انتخاب من برای خدمت رسانی به شما، برای من افتخار بسیار بزرگی است. انرژی توانمند شما همان چیزی است که با قدرت به یاری وطن می‌شتابد و آن را شایسته پیروزی می‌کند. شما در مراحل حساس ثابت کرده اید وطن برای تان از هر چیزی بالاتر است و هیچ چیزی بر آن برتری ندارد.
بشار اسد تصریح کرد: پیام حضور شما در این انتخابات به دشمنان رسید و مأموریت بزرگ ملی انجام شد.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: در این دور از انتخابات تعریف شما از میهن پرستی با دوره‌های قبل تفاوت داشت و این مسئله در آینده روشن خواهد شد. شما با حضور خود در این انتخابات، دشمنان وطن را به چالش کشیدید و تکبر و غرور آنان را نابود کردید.

مشروح سخنرانی بشار اسد 
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار اسد در سخنانی به مناسبت انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس جمهور سوریه خطاب به مردم این کشور گفت: در هر مناسبت ملی چه دفاع مسلحانه یا حضور در پای صندوق رأی و نقش آفرینی قانونی، شما همیشه تعریف خاص خود از میهن پرستی را ارائه داده اید. در هر مرحله‌ای که ما پشت سر گذاشته ایم، تعریف شما از میهن پرستی پیام‌های ویژه‌ای را برای دوست و دشمن به همراه داشته است که با توجه به شرایط آن مرحله شکل گرفته و با چالش هایش همخوانی داشته است. با وجود اینکه پیام‌های متعدد شما در هر زمانی از جنگ، رسا و حکیمانه، شفاف و دارای معانی عمیق بوده است، اما متخاصمان و دشمنان در راستای بخشی از سیاست انکار شکست و ناکامی خود و اعتراف نکردن به انحطاط اصول و موازین اخلاقی خود، بر نادیده گرفتن و انکار پیام‌های شما اصرار داشته اند و گویا در طول سال‌های گذشته به لحاظ ذهنی و عقلی دچار گنگی بوده اند و هر چند با چشم هایشان می‌بینند، ولی با عقل هایشان درک نمی‌کنند.
بشار اسد در ادامه افزود: در مناسبت اخیر یعنی انتخابات ریاست جمهوری، مضمون تعریف شما از میهن پرستی با دوره‌های قبل تفاوت نداشت، اما شیوه و طریقه آن تفاوت داشت و حتما نتایج و پیامد‌های آن نیز متفاوت خواهد بود. پیام‌های حضور شما در این انتخابات همه موانع و سپر‌هایی که دشمنان پیرامون عقل خود تنیده اند را از بین می‌برد و ذهن و عقل آن‌ها را که سال‌ها به صورت ارادی و عمدی در خواب بوده است، به مرحله فکر کردن اجباری درباره تحولات وطن منتقل می‌کند. اقدامات شما در طول چند هفته گذشته، فقط جشن گرفتن یک مناسبت، ابراز شور و احساسات ملی یا پایبندی به وظیفه ملی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نبود. آنچه رخ داد همه مواردی را که ذکر شد با فاصله بسیار زیاد پشت سر گذاشت و به صورت بی سابقه‌ای دشمنان وطن را با تابعیت ها، وابستگی‌ها و دنباله روی هایشان به چالش کشید و غرور و تکبر جعلی آن‌ها را نابود کرد و یک سیلی به صورت مزدوران و همدستان آنان زد. این چالش طلبی، بالاترین درجات ابراز وفای صادقانه و عمیق برای وطن بود. حضور شما در انتخابات، قویترین پیام به کسانی بود که در اتاق‌های فکر تاریک خود نشسته اند و توطئه چینی و برنامه ریزی می‌کنند و رؤیای پیروزی را به هزینه مال، خون، شرف و کرامت ما در سر می‌پرورانند. اما آن‌ها بار دیگر به خاطر سوء ارزیابی ها، محاسبات اشتباه، کوته نظری و نداشتن درک درست از واقعیت و ماهیت وجودی این ملت پشیمان خواهند شد.

همچنین بخوانید:

وزارت امور خارجه پیروزی بشار اسد را تبریک گفت
پوتین پیروزی بشار اسد در انتخابات را تبریک گفت

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: شما همه موازنه‌ها و قواعد بازی را بر هم زدید و جایی برای هیچ گونه شکی باقی نگذاشتید که قواعد بازی اینجا با دستان ما گذاشته، ساخته و تعیین می‌شود و هیچ جایی در این کشور برای غیر برادران و دوستان وجود ندارد.
بشار اسد خطاب به مردم کشورش ادامه داد: شما میهن پرستی را باز تعریف کردید و خیانت به وطن نیز خود به خود تعریف مجدد یافت. فرق بین میهن پرستی و خیانت به وطن، دقیقا همان تفاوت بین انقلاب انقلابیون واقعی و برآشفتن گاوهاست؛ تفاوت بین یک فرد انقلابی شرافتمند و گاوی که از علف تغذیه می‌کند؛ تفاوت بین یک انقلابی عزتمند و پر افتخار با گاو عاشق ذلت و خواری؛ تفاوت بین یک انقلابی که برای خالقش سر خم می‌کند و گاوی که در مقابل دلار به زمین می‌افتد.
بشار اسد تأکید کرد: شما انقلاب را شناختید و معنای آن را بازگرداندید، در حالی که مزدوران و بیشرفانی که فقط پاسپورت سوری دارند، معنای آن را آلوده کردند. شما اعتبار واژه انقلاب را نجات دادید و دوباره آن را به جریان انداختید. از این رو آنچه رخ داد به هیچ عنوان یک جشن محض نبود بلکه به معنای واقعی کلمه نه معنای مجازی یک انقلاب بود؛ انقلابی علیه تروریسم، خیانت و انحطاط اخلاقی. انقلاب زبان، قلم، عمل و سلاح. انقلابی که سرفصل آن عزت و شرافت علیه هر انسان دون مایه‌ای است که رضات داده است ابزار دست دیگران باشد و به هر جا می‌خواهند، هدایتش کنند.
رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخاب من از جانب مردم برای خدمت به آنان در دوره پیش رو، افتخار بزرگی است که چیزی جز افتخار تعلق خاطر به این مردم به پای آن نمی‌رسد. آنچه بر اشتیاق و اعتماد من به آینده می‌افزاید، روحیه چالش طلبی شما است که بدون آن، کسی که پذیرای مسئولیت است نمی‌تواند با چالش‌های بزرگ ملی مواجه شود. بدون این روحیه، وطن نمی‌تواند پس از ۱۰ سال جنگ سر پا بایستد. این همان توان نهفته در شما است که در مراحل بزرگ و سرنوشت ساز به صورت آشکار تجلی یافته است و چالش‌ها آن را جلا می‌دهند و اراده شما آن را به اقدام و دستاورد تبدیل می‌کند. این همان انرژی توانمند است که با قدرت به یاری وطن می‌شتابد و آن را شایسته موفقیت و پیروزی می‌کند.
من اطمینان دارم با این روحیه مبارزه طلبی می‌توانیم همه دشمنان مان را با وجود کثرت نبرد‌ها و شدت مصیبت‌ها شکست دهیم. این همان روحیه‌ای است که ما برای مرحله آتی یعنی مرحله اقدام مستمر، مقاومت و استقامت به آن نیاز داریم تا بار دیگر به دشمنان خود ثابت کنیم جنگ علیه ملت ما به خاطر نیاز‌های اساسی و لقمه نانش، جز پایبندی بیشتر به میهن چیزی در پی ندارد. این ملت در بزنگاه‌ها و امتحان‌های بزرگ همیشه اثبات کرده است وطن بالاتر از هر چیزی است و چیزی بر آن برتری نمی‌یابد.
رئیس جمهور سوریه در پایان سخنانش گفت: به همه شهروندان سوری در هر شهر، شهرک و روستا که هر یک به شیوه خاص خود محبتش را از طریق برگزاری راهپیمایی یا تجمعات مردمی و غیر آن به وطن نشان دادند، درود می‌فرستم.
به هر شخص، خانواده و عشیره سوری که وابستگی مطلق خود را به کشورش نشان داده و پرچم آن را برافراشته و در جنگ استقامت پیشه کردند، درود می‌فرستم.
به همه شهروندان سوری در غربت نیز درود می‌فرستم، آن‌ها با به دوش کشیدن رسالت خود در خارج رسالت هموطنان خود در داخل را تکمیل کردند و دوری و موانع، از مشارکت پرشور آن‌ها در انتخابات جلوگیری نکرد. به کسانی هم که به خاطر فشار‌ها و زورگویی‌های برخی طرف‌ها نتوانستند در انتخابات حضور یابند، می‌گوییم صدای شما با قدرت مضاعف به مقصد رسید، البته نه از طریق صندوق رأی بلکه از طریق موضع گیری صحیح. پیام این انتخابات به دشمنان رسید و مأموریت ملی محقق گشت.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
 


شنبه 8 خرداد 1400 - 7:38:24