روحانی : تحریم نمی‌تواند مانع توسعه و پیشرفت ایران شود

پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400 - 15:39:56
روحانی : تحریم نمی‌تواند مانع توسعه و پیشرفت ایران شود

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح طرح‌های ملی پتروشیمی در شصت و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، تاکید کرد: افتتاح پنج‌شنبه‌ها به خوبی نشان داد که ملت ایران مقاوم است و تحریم و فشار اقتصادی نمی‌تواند مانع آنها برای توسعه و پیشرفت کشور شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه با بیان اینکه باور افتتاح 17 طرح عظیم پتروشیمی در طول یکسال برای بسیاری سخت بوده اما امروز این قول عملی شده است، افزود: اینکه دولت قادر بوده در یکسال طلایی جهش تولید در صنعت پتروشیمی را به معنای واقعی عملی کرده و امروز ظرفیت پتروشیمی کشور را از 56 میلیون تن به 100 میلیون تن افزایش دهد، افتخار آمیز و ارزشمند است.

روحانی افزود : در هشت سال گذشته، 130 میلیارد دلار به صادرات غیرنفتی کشور اضافه شد که در مقایسه با 8 سال قبل آن تقریبا 59 درصد افزایش یافت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طی دو سه ماه اخیر از مهمترین دغدغه های دولت رفع دو مسئله کرونا و تحریم بود که به فضل خداوند کمر هر دو را خواهیم شکست به ویژه اینکه آن‌ها در وین قبول کرده اند که تحریم‌های اصلی از نفت و پتروشیمی گرفته تا بیمه و بانک مرکزی و کشتیرانی برداشته شود.

حسن روحانی روز پنجشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمان افتتاح پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی سبلان- عسلویه و پتروشیمی اکسیر حلال عسلویه را با اعتبار یک میلیارد و 304 میلیون دلار صادر کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400 - 15:39:49