نامه اسماعیل هنیه به مقام معظم رهبری درباره حوادث قدس

یک شنبه 19 اردیبهشت 1400 - 15:19:20
نامه اسماعیل هنیه به مقام معظم رهبری درباره حوادث قدس

تهران - الکوثر : رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تشریح حوادث و تحولات جاری در قدس اشغالی، خواستار اتخاذ موضع قاطع جهان اسلام برای حمایت از ساکنان قدس و توقف جنایات اشغالگران اسرائیلی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «اسماعیل هنیه» امروز شنبه درپیامی به حضرت «آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب تاکید کرد، حملات و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه قدس و منطقه باب العامود و شیخ جراح و همچنین تجاوزات علیه مسجد الاقصی و معتکفین در آن،  تلاشی گسترده از سوی سران رژیم اشغالگر برای مشروعیت‌ بخشی به شهرک‌سازی، کوچاندن فلسطینیان، مصادره خانه‌ها و تثبیت تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و تغییر وضعیت حاکم بر آن است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، جنایات رژیم  صهیونیستی از تمامی خطوط قرمز فراتر رفته و احساسات و عواطف امت اسلامی را جریحه‌دار کرده و شهر قدس و تاریخ اسلامی آن و موجودیت، رزق و روزی و آینده و حقوق مشروع ساکنان آن را هدف گرفته است، کما اینکه مستقیما مسجد الاقصی و پاسداران آن را نیز هدف قرار داده است.

اسماعیل هنیه خواستار تحرک فوری جهان اسلام برای اتخاذ موضعی قاطع در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش برای بسیج مواضع اسلامی و دیپلماسی عربی، اسلامی و بین‌المللی به منظور بازداشتن دشمن صهیونیستی از ادامه جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن در شهر قدس اشغالی به ویژه مسجد مبارک الاقصی شد. 

در درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در روز جهانی قدس، دهها فلسطینی زخمی شدند. 

حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند و از زمان نامگذاری این روز، مسلمانان جهان به موجویت رژیم غاصب صهیونیستی اعتراض دارند. جمهوری اسلامی ایران بارها با برگزاری همه پرسی با مشارکت ساکنان اصلی از هر قوم و دین، از جمله آوارگان فلسطینی برای تعیین سرنوشت فلسطین تاکید کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اردیبهشت 1400 - 15:19:11