مقاومت فلسطین: روز قدس انتفاضه علیه صهیونیست‌ها باشد

چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400 - 12:45:53
مقاومت فلسطین: روز قدس انتفاضه علیه صهیونیست‌ها باشد

تهران- الکوثر: گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند که روز جهانی قدس امسال باید روز انقلاب و انتفاضه علیه صهیونیست‌ها باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المسیره، در بیانیه روز سه شنبه گروه‌های مقاومت فلسطین در آستانه روز جهانی قدس آمده است: این روز باید انقلاب و انتفاضه علیه صهیونیست‌ها باشد.

این بیانیه افزوده است: از فلسطینی‌ها در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ می‌خواهیم که فلسطینی‌های ساکن محله شیخ جرّاح در قدس را حمایت کنند و همچنین به دشمن صهیونیستی درباره عواقب هرگونه حماقت در این محله هشدار می‌دهیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند، نبرد ما با رژیم اشغالگر در قدس نبرد بر سر هویت و موجودیت بوده و قدس مسأله اصلی امت اسلام، محور نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی و پایتخت ابدی فلسطین است و رژیم اشغالگر جایی در سرزمین فلسطین ندارد.

این بیانیه می‌افزاید: مقاومت مسلحانه بهترین و کوتاه‌ترین راه برای آزادی فلسطین و مقابله با طرح‌هایی است که دنبال نابودی آرمان  فلسطین هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین بر لزوم تحقق وحدت ملی، سازماندهی وضعیت داخلی و احترام به اراده ملت با برگزاری انتخابات تأکید کرده و افزوده است: تأکید می‌کنیم انتخابات باید اول در  قدس برگزار شود و هرگونه تعللی در برگزاری انتخابات را محکوم می‌کنیم.

محمود عباس جمعه گذشته در پی نشستی که درباره انتخابات برگزار شده بود اعلام کرد: رهبری فلسطین تصمیم گرفت انتخابات را تا زمان تضمین مشارکت مردم قدس در آن، به تعویق بیاندازد.

پیش از اعلام تعویق انتخابات، بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مقرر شده بود تا انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار شود.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار بود که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کرد که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفته بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
صفحه ویژه ماه رمضان


چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400 - 7:53:41