یک نشریه ایتالیایی:

وحشت اسرائیل از پیشرفت مذاکرات وین و تنش زدایی میان تهران و ریاض

سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 7:32:18
وحشت اسرائیل از پیشرفت مذاکرات وین و تنش زدایی میان تهران و ریاض

تهران - الکوثر : یک نشریه پرشمارگان چاپ ایتالیا از خشم رژیم صهیونیستی در قبال بازگشت احتمالی آمریکا به برجام خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه لاستامپا در مقاله ای با عنوان « خشم اسرائیل از تنش زدایی با تهران: رئیس موساد به دیدن بایدن رفت» نوشت: رئیس موساد برای روشن کردن موضع اسرائیل در قبال بازگشت آمریکا به برجام، به دیدار بایدن رفته است. علت این دیدار را باید در پیشرفت درمذاکرات وین بین تهران و واشنگتن و در دورنمای بهبود روابط تهران و ریاض که از سوی محمد بن سلمان ترسیم شده است، جستجو کرد.
تحولات مرتبط با ایران باعث شده تا اسرائیل، که تهران و گروه های مرتبط با آن را بزرگترین تهدید برای خود به شمار می آورد، احساس خطر کند.
لاستامپا اضافه کرد: دیدار روز جمعه یوسی کوهن، رئیس موساد، با جو بایدن در واشنگتن را می توان نوعی تخلف از پروتکل دیپلماتیک به شمار آورد، چرا که نخستین دیدار با رئیس جمهور جدید آمریکا به نخست وزیر اسرائیل تعلق دارد. قرار بود رئیس موساد و مشاور امنیت ملی اسرائیل در واشنگتن فقط با مقامات امنیتی آمریکا ملاقات و در ارتباط با مخاطرات مرتبط با ایران، به آنها هشدار دهند. اما سرعت تحولات منطقه ای باعث تغییر در برنامه شد و رئیس موساد را راهی کاخ سفید کرد تا به طور مستقیم خطرات ناشی از بازگشت واشنگتن به برجام را به بایدن متذکر بشود. تنش زدایی در روابط ایران و سعودی ها بعد از دیدار هیات های امنیتی دو کشور در بغداد و همچنین تنش زدایی بین ایران و کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در قالب گفتگوهای وین، که پیشرفت مذاکرات در پایتخت اتریش مصداق آن می باشد، باعث واکنش سریع اسرائیل شده است. خوشبینی ناشی از روند مثبت گفتگوهای وین و امکان برداشته شدن تحریم ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری 18 ژوئن آینده در ایران، باعث شده که اسرائیل مخالفت صریح خود را به رئیس جمهور آمریکا اعلام کند.
محمد جواد ظریف در یک پیام توئیتری نوشت که چه در ارتباط با گفتگوهای وین و چه ارتباط با مناسبات مسالمت آمیز با همسایگان ایران در خلیج فارس نشانه های مثبتی را در افق هر دو مسیر به چشم می خورد".


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 13 اردیبهشت 1400 - 23:30:7