نگرانی افغانستان از موج جدید کرونا

دو شنبه 6 اردیبهشت 1400 - 17:56:10
نگرانی افغانستان از موج جدید کرونا

تهران- الکوثر: وزارت بهداشت افغانستان نسبت به گسترش موج جدید کرونا هشدار داد و اعلام کرد طرح جدیدی را برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا در دولت ارائه می کند که شامل محدودیت رفت و آمد در مرزها هم می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «وحید مجروح» سرپرست وزارت بهداشت افغانستان امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت برای جلوگیری از شیوع موج سوم کرونا در کشور، مواردی مانند وضع محدودیت رفت‌وآمد در مرزهای پاکستان و ایران، قطع پروازهای هند به افغانستان، طرح ممنوعیت تردد شبانه، جلوگیری از تجمعات و فعال ‌سازی کمیته‌های اضطرار، با مدیریت دولت اجرا می‌شود.

شماری از خبرنگاران نیز هشدار داده اند که افغانها باید از رفت و آمد به هند خودداری کنند و در غیر آن صورت سرنوشت کنونی بیماری کرونا در هند در انتظار مردم افغانستان نیز خواهد بود، زیرا توانایی کنترل آن در افغانستان نیز وجود ندارد.

براساس آمار امروز دوشنبه وزارت بهداشت افغانستان، طی 24 ساعت گذشته 210 مورد جدید بیمار کرونایی در بیمارستانهای این کشور ثبت شده است و در این مدت شش نفر نیز جان باخته اند.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت افغانستان اکنون میزان بیماران کرونایی در این کشور به 59 هزار و 225 تن رسیده و شمار مجموع فوتی‌های ناشی از کووید- 19 در افغانستان به دو هزار و 598 نفر رسیده ‌است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 6 اردیبهشت 1400 - 17:56:0

دسته بندی :