عراقچی : اجازه نمی دهیم مذاکرات فرسایشی شود

چهار شنبه 1 اردیبهشت 1400 - 10:53:15
عراقچی : اجازه نمی دهیم مذاکرات فرسایشی شود

تهران - الکوثر : معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی با وقت‌کشی مذاکرات را طولانی یا فرسایشی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید عباس عراقچی» شامگاه سه شنبه بعد از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام  با بیان اینکه تلاش ما این است که مجموعه اقداماتی که باید آمریکا برای رفع تمامی تحریم‌ها انجام دهد, عملی شود،گفت: رفع تحریم‌ها باید راستی‌آزمایی شود و در گام بعد ایران اقدامات خود را انجام دهد.

عراقچی افزود: ما طبق دستورالعمل‌های تهران مذاکرات را ادامه خواهیم داد و تا آن جایی که منافع کشور تامین شود، در این مسیر گام برمی‌داریم.

معاون وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: همه اعضای کمیسیون مشترک برجام علاقه‌مند به حصول نتیجه هستند و تلاش آنها این است که ترتیباتی به دست بیاید که منجر به احیا و اجرای برجام به صورت کامل شود. 

عراقچی با اشاره به اینکه روند گام به گام مدت‌هاست کنار گذاشته شده و مذاکرات به صورت یکپارچه روی گام آخر یا اقدام نهایی متمرکز شده است،تصریح کرد: باید مشخص شود پس از مشخص شدن روند راستی‌آزمایی، آمریکا در چه تاریخی و چگونه به تعهداتش در برجام بازگردد و ایران متعاقبا این کار را انجام دهد. 

معاون وزیر امور خارجه ایران درباره نشست فنی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: ما با آژانس یک مسیر معمولی و طبیعی را طی می‌کنیم؛ امیدوار هستیم که اختلافاتی هم که الان وجود دارد، در فضایی سازنده و غیرسیاسی حل شود.

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز سه شنبه در وین برگزار شد. 

در این نشست، روسای هیات های مذاکره کننده کشورهای طرف‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌ و گوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگوها پرداختند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 اردیبهشت 1400 - 10:52:59