برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار حجازی در اصفهان +عکس

سه شنبه 31 فروردین 1400 - 11:49:6
برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار حجازی در اصفهان +عکس

تهران- الکوثر: مراسم تشییع پیکر سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، صبح امروز از میدان بسیج اصفهان به سمت گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فاصله میدان بسیج تا گلستان شهدای اصفهان کمتر از 100 متر است و به همین دلیل مراسم تشییع از این میدان آغاز ‌شد تا شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

در این مراسم جمعی از نیرو‌های مسلح، فرماندهان سپاه و مسئولان استانی با این شهید سرافراز وداع کردند.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس به عنوان سخنران ویژه این مراسم در بخشی از سخنانش با اشاره به شخصیت والای سردار شهید حجازی اظهار داشت: سردار حجازی قبل از انقلاب اسلامی مبارزه با رژیم طاغوت در دوره انقلاب اسلامی جز جلوداران و پرتلاش‌های این سرزمین بود.

سردار اسماعیل قاآنی ادامه داد: حضور در عرصه‌های سخت از سیستان و بلوچستان گرفته تا مناطق غرب کشور از افتخارات رزمندگان استان اصفهان است، این استان افتخار میزبانی از جلوداران انقلاب را داشته و در صحنه‌های نیاز دوره دفاع مقدس هر کجا که لازم بود حضور این شهیدان بزرگوار در یگان‌های عملیاتی و مناطق مختلف مأموریتی از پایگاه منتظران شهادت در اهواز تا کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان از قرارگاه‌های اولی که در جنگ تشکیل شد تا قرارگاه قدس در هر کجای جبهه انسان‌های مقاومی بودند که نمونه برجسته آن شهید حجازی است.

همچنین در ادامه این مراسم پیام دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت درگذشت سردار حجازی قرائت شد. در بخشی از این پیام که توصیف دبیرکل حزب الله از شخصیت سردار حجازی بود آورده شده: «سردار حجازی فرمانده بزرگ جهادی و استراتژیستی بزرگ و برادری عزیز، صادق و مخلص بود.»

در ادامه نیز بخشی از پیام اسماعیل هنیه رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به مناسبت رحلت سردار حجازی که خطاب به رهبر معظم انقلاب ارسال شده در این مراسم قرائت شد. در بخشی از پیام آمده است: «ما در جنبش حماس، ضمن عرض تسلیت خاضعانه به محضر حضرت عالی و فرمانده نیروی قدس و خانواده ایشان و مردم عالیقدر ایران، مواضع گرانقدر ایشان را در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت و حل عادلانه مسأله فلسطین تقدیر و ارج می‌نهیم. خداوند ایشان را مشمول رحمت واسطه خویش قرار دهد».

در ادامه این مراسم نماز میت به امامت آیت‌الله مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان برگزار و پیکر مطهر این شهید بزرگوار روی دوش علاقمندانش به سمت گلستان شهدا حرکت کرد.

شایان ذکر است سردار سید محمد حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر عارضه شیمیایی به‌جامانده از دوران دفاع مقدس یکشنبه شب به جمع همرزمان شهیدش پیوشت.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد در سال‌های اخیر صهیونیست‌ها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 31 فروردین 1400 - 11:45:9