تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ترکیه از ۶۳ هزار نفر گذشت

شنبه 28 فروردین 1400 - 11:41:26
تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ترکیه از ۶۳ هزار نفر گذشت

تهران- الکوثر: تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ترکیه که در روزهای اخیر از ۶۰ هزار نفر فراتر رفته بود، شب گذشته با اعلام آمار ۶۳ هزار و ۸۲ نفر یک رکورد جدید را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بنا به اعلام وزارت بهداری ترکیه، در روز گذشته ۳۲۰ هزار و ۷۸ تست کرونا در ترکیه انجام و مشخص شد که ۶۳ هزار و ۸۲ نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند. این بیشترین میزان ثبت شده آمار رسمی مبتلایان به کرونا در طول ۲۴ ساعت بعد از شیوع این بیماری در ترکیه است.

در پی افزایش موارد شیوع کرونا در ترکیه و پس از اعلام براشته شدن برخی محدودیت ها و عادی سازی های مختلف از سوی دولت آنکارا و رسیدن تعداد مبتلایان روزانه به رقم ۵۰ هزار نفر، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بار دیگر روز سه شنبه تعطیلی نسبی را در ترکیه اعلام کرد.

منطبق با تدابیر اتخاذی ممنوعیت تردد روزانه در سطح ترکیه از ساعت هفت عصر تا پنج صبح می باشد و دو روز آخر هفته ممنوعیت عمومی تردد در سطح کشور اجرا می شود. علاوه بر این بار دیگر تمامی رستورانها، کافه ها نیز تعطیل و تنها امکان ارایه خدمات از این اماکن به منازل میسر می باشد.

بر اساس اطلاعیه دولت آنکارا،‌ تمامی باشگاهها، حمامها، سالن های زیبایی و امکان عمومی نیز تعطیل و تمامی گردهمایی و همایش ها هم ممنوع اعلام شده است. 

تاکنون در ترکیه ۴۳ میلیون و ۱۴۸ هزارر و ۲۰۰ تست کرونا گرفته شده و چهار میلیون و ۱۵۰ هزار و ۳۹ نفر نیز مبتلاء به کرونا اعلام شده اند. تعداد متوفیان نیز تاکنون ۳۵ هزار و ۳۲۰ نفر اعلام شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 28 فروردین 1400 - 11:41:12

دسته بندی :