تأثیر اقدام جنایتکارانه نطنز در تسریع آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد

پنج شنبه 26 فروردین 1400 - 11:58:42
تأثیر اقدام جنایتکارانه نطنز در تسریع آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد

تهران - الکوثر : سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: در شرایطی که دشمنان قصد داشتند با تخریب تأسیسات هسته‌ای، ما را وادار به عقب‌نشینی کنند، غنی‌سازی ۶۰ درصد را آغاز کردیم تا سطح بالای توانمندی ایران را در بومی‌سازی انرژی هسته‌ای نشان دهیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ابوالفضل عمویی، آغاز غنی سازی ۶۰ درصد در ایران را مبتنی بر نیاز‌های داخلی دانست و افزود: موضوع اصلی نیاز کشور ما در DIQ که ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده برای تأمین ماده مولیبدن مورد استفاده در برخی رادیوداروها، به عنوان هدف غنی سازی ۶۰ درصد ذکر شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، عنوان کرد: بر اساس این قانون، مجلس سازمان انرژی اتمی را مکلف کرده است در صورتی که کشور نیاز‌های صلح آمیز فراتر از غنی سازی ۲۰ درصد داشته باشد، اقدامات لازم را صورت دهد لذا غنی سازی ۶۰ درصد در چارچوب قانون است.

وی در ادامه با بیان اینکه آغاز غنی سازی ۶۰ درصد در کشورمان بر اساس برنامه زمانی بوده است، یادآور شد: البته قطعا بدخواهی دشمنان و اقدامات جنایتکارانه آن‌ها در نطنز در تسریع تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصد موثر بوده است.

عموئی ادامه داد: برخی تصور می‌کردند با تخریب تأسیسات هسته‌ای ایران و اختلال در برنامه‌ها می‌توانند ما را به عقب نشینی و دست کشیدن از فناوری مفید هسته‌ای وادار کنند، اما نشان دادیم این توانایی را برای تأمین نیاز‌های خود در هر شرایطی داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران خاطرنشان کرد: در شرایطی که دیگران می‌خواهند با اعمال فشار، تحریم و تخریب مانع پیشرفت برنامه فناوری هسته‌ای کشورمان شوند، ما با آغاز غنی سازی ۶۰ درصد نشان دادیم این توانمندی در سطح بالایی در ایران بومی شده و برای مصارف داخلی با تصمیم و اراده جلو خواهیم رفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 26 فروردین 1400 - 11:58:35