ظریف : اگر رژیم صهیونیستی مسوول حادثه نطنز باشد پاسخ می گیرد

سه شنبه 24 فروردین 1400 - 15:15:31
ظریف : اگر رژیم صهیونیستی مسوول حادثه نطنز باشد پاسخ می گیرد

تهران - الکوثر: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره اینکه تحقیقات درباره عوامل حادثه نظنز در حال انجام است، تاکید کرد: اگر اسرائیل مسئول باشد پاسخ خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آقای ظریف در نشست خبری مشترک با همتای روس خود درباره اینکه برخی رسانه های غربی مدعی شدند که حادثه خرابکاری در سایت نطنز 9 ماه فرایند غنی سازی را در این سایت عقب انداخته و دست مذاکره کنندگان ایرانی را در مذاکرات خالی کرده است، گفت: آنچه در نطنز انجام شد، شرایط را برای ایران امکان پذیر می کند که به طور قانونی برای جبران این حماقت تروریستی هر کاری برای پیشرفت هسته ای در نظنز انجام دهد.

آقای ظریف افزود: در آینده نزدیک نظنز با سانتریفیوژ های پیشرفته تر جلو خواهد رفت. وی تصریح کرد: اگر اسرائیلی ها فکر می کنند می توانند مانع رفع تحریم ها علیه ملت ایران شوند، اشتباه می کنند، دست ایران هم در مذاکره هم در آینده هسته ای قوی تر خواهد بود.

ظریف در واکنش به تحریم چند مقام و نهاد ایرانی توسط اتحادیه اروپا نیز تاکید کرد: اروپا نه آبروی دارد و نه جایگاهی که مقامات ایرانی را تحریم کند.

محمد جواد ظریف افزود : اروپا از ژست‌های خالی و بی‌اساس به اصطلاح خودشان حقوق‌بشری برگردند و واقعیات را نگاه کنند. اروپایی‌ها باید به فکر حیثیت خودشان باشند. اروپا در جایگاه برتر اخلاقی قرار ندارد. اروپا نمی‌تواند دنیا را موعظه کند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد : اروپایی که بیگانه‌ستیزی، اسلام‌ستیزی در آن شرایط وحشتناکی را برای مسلمان‌ها ایجاد کرده؛ این اروپا نه آبرویی دارد و نه جایگاهی که مقامات ایرانی را تحریم کند. این را اروپایی‌ها هر چه زودتر بفهمند زودتر متوجه می‌شوند.

ظریف با تاکید بر اینکه ما هیچ مشکلی برای بازگشت به تعهدات برجامی نداریم،‌ گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند نه تحریم و نه اقدامات خرابکارانه ابزار مذاکراتی برای آنها نخواهد داد و این اقدامات فقط وضعیت را برای آنها دشوارتر می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست خبری، تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران را اشتباه بزرگ و بدتر از جرم توصیف کرد و گفت، این رویکرد اتحادیه اروپا نشان می‌دهد آن‌ها نمی‌دانند در زمینه حقوق بشر چه اتفاقی در اروپا می‌افتد.

لاوروف همچنین تاکید کرد: هر گونه تلاش برای بر هم زدن روند برجام را محکوم می‌کنیم.


برای دسترسی به مطالب طب رضا (ع) اینجا کلیک کنید

از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


سه شنبه 24 فروردین 1400 - 14:5:57

دسته بندی :