ظریف در دیدار مشاور امنیت ملی عراق : نیروهای بیگانه باید منطقه را ترک کنند

سه شنبه 24 فروردین 1400 - 8:58:17
ظریف در دیدار مشاور امنیت ملی عراق : نیروهای بیگانه باید منطقه را ترک کنند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مشاور امنیت ملی عراق دیدار و در مورد تحولات منطقه رایزنی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و «قاسم محمد جلال الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه  در  نشستی در تهران  درباره توسعه مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات امنیتی منطقه گفت و گو کردند.

ظریف در این دیدار با تاکید بر اولویت ایران برای گسترش مناسبات با همسایگان، از عراق به عنوان کشوری که پیوندهای متعدد و فزاینده‌ای با ایران دارد، یاد کرد.

وزیر امور خارجه ایران  افزود: ایران همواره برای استقلال، امنیت، تمامیت ارضی و حاکمیت یکپارچه عراق احترام قائل بوده و از نقش سازنده آن در مناسبات منطقه‌ای استقبال می‌کند.

ظریف،  با بیان اینکه امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه تامین می‌شود و نیروهای بیگانه باید منطقه را ترک کنند، گفت: اهمیت پیگیری پرونده ترور  سردار قاسم  سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  نزد برادران عراقی مشهود است.

به گفته ظریف : ایران نیز بر این اقدام عراق تاکید داشته و همکاری‌های فیمابین در این خصوص می‌تواند، گسترش یابد. 

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق،  نیز در این دیدار بر عزم عراق برای گسترش مناسبات همه جانبه با ایران تاکید کرد و از حمایت‌های ایران در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، به دعوت رسمی " علی شمخانی "  دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه درصدر هیأتی وارد تهران شد.

قاسم محمد جلال الاعرجی در دیدار  شمخانی،  با  تمجید از نقش راهبردی و ممتاز ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم بر ضرورت تداوم و گسترش همکاری‌های همه جانبه میان ایران و عراق تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در این دیدار گفت: تسریع در خروج نظامیان امریکا از عراق موجب تقویت و تثبیت روند‌های ثبات ساز خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 24 فروردین 1400 - 8:58:5