با ادامه تحریم های غیر انسانی

نماینده دایم ایران در سازمان ملل : تحریم‌ها باید لغو شوند

جمعه 20 فروردین 1400 - 10:58:40
نماینده دایم ایران در سازمان ملل : تحریم‌ها باید لغو شوند

تهران - الکوثر : نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تحریم را تضعیف کننده ظرفیت کشورها در مین‎ زدائی دانست و بر لزوم لغو آنها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجید تخت روانچی روز گذشته  در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع مین‌زدایی برگزار شد، گفت: تحریم‌ها ظرفیت ملی مین‌زدائی در کشورهای آلوده به مین ‎ها و سایر ادوات انفجاری باقیمانده از جنگ را تضعیف می‌کنند.

وی تحریم ها را ناعادلانه و ناپذیرفتنی خواند و خواستار لغو فوری تحریم‌ها و در عوض، تسهیل دسترسی به ماشین آلات و فناوری لازم برای عملیات‌ مین‌زدائی شد.

نماینده ایران در سازمان ملل اظهار داشت: مین‎ ها و سایر ادوات انفجاری باقیمانده از جنگ چالشی برای امنیت و توسعه پایدار برخی کشورها است  و حفاظت از جان انسان ها و فراهم آوردن شرایط امن برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در اینگونه دولت‌ها مستلزم برخوداری از برنامه جامع در زمینه مین‌زدائی است.

این دیپلمات  اضافه کرد: در نتیجه تجاوز صدام به جمهوری اسلامی ایران، پنج استان کشورمان به مین‎ ها و سایر ادوات انفجاری باقیمانده از جنگ آلوده شد که موجب تأخیر در بازسازی، توسعه اقتصادی اجتماعی شهرها و روستاهای آسیب دیده از جنگ و بازگشت امن آوارگان و نیز شهادت یا مجرو ح شدن بسیاری از شهروندان ما شده است. 


صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

 


جمعه 20 فروردین 1400 - 10:35:51

دسته بندی :