قالیباف : امضای قرارداد با چین هشدار مهمی به آمریکاست

یک شنبه 15 فروردین 1400 - 14:3:16
قالیباف : امضای قرارداد با چین هشدار مهمی به آمریکاست

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امضای سندِ برنامه همکاریِ جامعِ ایران و چین را هشدار مهمی به آمریکا دانست و تاکید کرد: مناسبات بین المللی به سرعت به ضرر آمریکا در حال تغییر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یک‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ایران در نطق پیش از دستور، عنوان کرد: خوشبختانه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، قفل های صنعت هسته ای را باز کرد و سمت و سوی بازی یک طرفه را تغییر داد و باعث شد که گذشت زمان به نفع ایران شود به گونه‌ای که اگر قبلا گذشتِ زمان به معنای پابرجا ماندن تحریم‌ها، همزمان با تعطیل ماندن صنعت هسته ای بود؛ اکنون گذشتِ زمان، مساوی با پیشرفت صنعت هسته ای است و طرف مقابل در قبال تاخیر باید هزینه دهد.

وی افزود، همین روند که بسیار پر منفعت و با هزینه ای تقریبا مساوی صفر بوده، گشایش‌هایی در امر دیپلماسی ایجاد کرده اما این گشایش‌ها باید با اهتمام دستگاه دیپلماسی کشور در عمل به رفع کامل تحریم ها و حصول منافع واقعی اقتصادی برای ملت ایران منجر شود.

رئیس مجلس ایران تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند که ایران برای رفع تحریم‌ها، راهبرد اصلی خود را بی اثرکردن تحریم ها قرار داده است و با فعال‌سازی صنعت هسته ای آنها هستند که باید تصمیم بگیرند و تحریم‌های ایران را به‌طور کامل و به شکل عملی رفع کنند و وعده‌ی کاغذی یا ناقص رفع تحریم ها، پاسخگوی مطالبه‌ مردم ایران نیست.

قالیباف به سند راهبردی 25 ساله ایران و چین پرداخت گفت: این سند هشدار مهمی به آمریکاست تا بفهمد که مناسبات بین المللی به سرعت به ضرر آمریکا در حال تغییر است و این کشور دیگر در موقعیتی نیست که بتواند الگو، برنامه یا توافقی را به طور یکجانبه به کشورهای مستقل تحمیل کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 فروردین 1400 - 14:3:8