ظریف: تحریف‌های زیادی درباره اقدامات لازم برای احیای برجام انجام شده است

جمعه 6 فروردین 1400 - 11:43:7
ظریف: تحریف‌های زیادی درباره اقدامات لازم برای احیای برجام انجام شده است

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ، در واکنش به ادعاهای ضد ایرانی مقامات غربی تاکید کرد تحریف‌های زیادی درباره اقدامات لازم برای احیای برجام انجام شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه   در صفحه  شخصی  توییتر خود در واکنش  به اظهارات  ضد ایرانی  مقام‌های غربی درخصوص برجام نوشت تحریف‌های بی‌اندازه‌ای درباره کارهایی که قرار است برای احیای برجام انجام شده‌اند اتفاق افتاده و تلاش شده جای قربانی و مجرم عوض شود.

ظریف، به ضمیمه پیامش در توییتر آدرس مربوط به گزاره ‌برگی درباره برجام را منتشر کرده است.

این گزاره ‌برگ،  که  در وب سایت وزارت امر خارجه ایران نیز  قابل رویت است گاه‌ شماری به زبان انگلیسی از اتفاقات پیرامون برجام از زمان اجرای برجام در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ تا به امروز ۲۵ مارس ۲۰۲۱ ارائه می‌کند.

گزاره ‌برگ وزارت خارجه ایران،  شامل فهرستی از اقدامات مغایر با برجام است که از روز اجرایی شدن این توافق در دوران ریاست‌ جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا آغاز شده و تا ریاست ‌جمهوری «دونالد ترامپ» و پس از آن «جو بایدن» تداوم یافته است.

در نخستین بند این گزاره‌ برگ آمده است: ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶، روز اجرای برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند که ایران کاملاً برجام را اجرا کرده است.

در ادامه این گزاره ‌برگ آمده است،   گام‌های کلیدی ایران، اعمال محدودیت علیه برنامه هسته‌ای و افزایش نظارت‌ها را شامل می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 6 فروردین 1400 - 11:42:54