قالیباف : راهبرد برخی کشورها بهره‌برداری از تروریسم برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی است

پنج شنبه 5 فروردین 1400 - 17:7:5
قالیباف : راهبرد برخی کشورها بهره‌برداری از تروریسم برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی است

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ، تروریسم و افراط گرایی را تهدید ویرانگر جهانی عنوان و تاکید کرد راهبرد برخی از کشورها، بهره‌برداری از تروریسم به عنوان حربه‌ای جهت پیشبرد اهداف سیاست خارجی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  در چهارمین کنفرانس رؤسای مجالس همسایه افغانستان که با مشارکت ترکیه، چین، روسیه، افغانستان، پاکستان و ایران برگزار شد، گفت :  تروریسم نیز مانند بیماری " کووید - ۱۹ " در گرفتن جان انسان‌های بیگناه، مرزی نمی‌شناسد.

قالیباف افزود : همه‌گیری کووید -۱۹، به عنوان یکی از چالش‌های نوظهور، بیش از پیش شرایط را برای گسترش تروریسم و افراط‌گرایی خشونت ‌آمیز مساعد کرده است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت : مبارزه اصولی با تروریسم و افراط ‌گرایی به عنوان یک تهدید ویرانگر جهانی مستلزم شناسایی و مقابله با بسترها و خاستگاه ایدئولوژیک کشورهای دردسرساز حامی آنهاست.

قالیباف تاکید کرد، اعمال تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا در بخش‌های از جهان و از جمله علیه مردم ایران، مصداق بارز تروریسم اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درباره افغانستان نیز با تاکید بر بر لزوم خروج نیروهای نظامی خارجی از منطقه، گفت :  سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت برآمده از قانون اساسی و ساختار مردم‌سالارانه  افغانستان است.

قالیباف با بیان اینکه برای تقویت امنیت، توسعه و رفاه در منطقه، باید بیش از گذشته به ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌منطقه‌ای توجه نمود، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا با توجه به ظرفیت‌های متنوع، نقش سازنده خود را در توسعه، رفاه و ایجاد یک نظم امنیتی پایدار بین منطقه‌ای ایفا کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 فروردین 1400 - 17:6:48