انتشار توافقنامه دفاعی میان آمریکا و اردن

دو شنبه 2 فروردین 1400 - 16:43:14
انتشار توافقنامه دفاعی میان آمریکا و اردن

تهران- الکوثر: براساس این توافق آمریکا در ازای دسترسی آزاد به حریم هوایی و زمینی اردن؛ به این کشور ۴۲۵ میلیون دلار در سال کمک نظامی اعطاء می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اردن جزئیات توافقنامه دفاعی با آمریکا را منتشر کرد.
أیمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن که روز یکشنبه در پارلمان کشورش سخنرانی می‌کرد، با اشاره به این که این توافقنامه دفاعی، جابجایی نیرو‌های آمریکایی، پرواز هواپیما‌ها و حرکت خودرو‌های آن‌ها در خاک اردن را تسهیل می‌کند، رسیدن به این توافقنامه را نتیجه مذاکرات بلند مدت میان اردن و آمریکا عنوان کرد.
در عین حال، أیمن الصفدی خاطر نشان کرد: آمریکا ۴۲۵ میلیون دلار در سال به اردن کمک نظامی می‌کند.
وی افزود: این توافقنامه ۱۶ بند و یک الحاقیه دارد که علاوه بر این که مقررات حقوقی نظامیان آمریکایی و کارمندان غیر نظامی وزارت دفاع این کشور را شامل می‌شود، روابط و مقرارت میان نیرو‌های مسلح اردن و آمریکا را نیز وضع می‌کند.
وزیر امور خارجه هدف از این توافقنامه را سازمان دادن همکاری دفاعی و تقویت حمایت آمریکا از برنامه‌های دفاعی و امنیتی اردن و ثبات کشور به لطف کسب آموزش و تجهیزات نظامی عنوان کرد.
این توافقنامه دفاعی در ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن ماه) امضاء شد و دولت اردن آن را در ۱۷ فوریه (۲۹ بهمن ماه) تصویب کرد. این در حالی است که حکم سطنتی آن در ۱۶ مارس (۲۶ اسفند ماه) در روزنامه رسمی منتشر شد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


دو شنبه 2 فروردین 1400 - 8:50:3

دسته بندی :