قالیباف : آمریکا باید تمام تحریم ها ضد ایران را رفع کند

جمعه 29 اسفند 1399 - 14:7:0
قالیباف : آمریکا باید تمام تحریم ها ضد ایران را رفع کند

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: آمریکا باید تمام تحریم ها را رفع کند تا ایران به تعهدات خود در برجام برگردد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پنجشنبه شب در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو با بیان اینکه برجام یک سند بین المللی است که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است،افزود: عملاً دیدیم پس از تصویب برجام آمریکا نه تنها به تعهد خود عمل نکرد بلکه تهدیدات خلاف مقررات بین المللی ضد مردم ایران در دوره ترامپ انجام داد.

قالیباف گفت: قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران" مجلس شورای اسلامی ایران این حساسیت را برای آنها به وجود آورد که به سمتی بیایند و متوجه باشند ما دست بسته نیستیم که یک طرفه عمل کنیم و آنها عمل نکنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: قانون مجلس یک ابزار قدرت، ابزار چانه زنی، فرصت های بیشتر برای گفت و گو کردن و رفع تحریم ها  است.

قالیباف همچنین در خصوص اجرای تعهدات برجامی از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران هیچ وقت خلاف برجام عمل نکرده است ولی طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه در ایران یک صدایی است و همه مسئولین و مردم یک خواسته دارند و آن رفع تحریم در چارچوب های برجام است،تصریح کرد:باید تحریم ها را با تکیه بر توانمندی داخلی، بی اثر و خنثی کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 اسفند 1399 - 14:6:55